Jump to content

Kikkert til 223 rifle


Stihl Crazy

Recommended Posts

Et alternativ, hvis du egentlig liker mekanismen og presisjonen, er å bytte stokk og legge på ceracoat. Da får du ei børse som er mer værbestandig enn de fleste «stainless». Stort utvalg i farger etc. Du kan glatt kjøpe en god stokk type HS presicion/McMillan, ceracoat + beddejobb og likevel havne godt under budsjett. 

Link to comment
Share on other sites

Da der har eg ikkje tenkt på, iverfall ikkje da der med ceracoat. Er vel egentlig sluttstykke som er mest utsatt for rust på CZ rifla, da er av skikkeligt blankt stål og ruster berre du ser på da. Mitt er nesten heilt fritt for rust enda iverfall pga at eg har passa på da.

 

American stokken er grei på ein måte bortsett frå at den er for lav eller da egentlige problemet er at montasjen er for høg. Den veg jo ein del då.

 

Eg har laga til papp festa med svart tape, er heilt ubegripelige stygt men  funksjonibelt men da er ein grunn til at eg ikkje like rifla. Kan jo berre riva da av, men då får eg ikkje noke støtta til kinnet ved skyting. Boltløftet er høgt, er da som gjere mykje av problemet. Skal sjå på da der med stokk.

 

Link to comment
Share on other sites

Hei . Litt OT her  en hører forskjellige meninger på skytebanen. Kan  man lovlig og humant skyte rådyr med .223? Og i samme slengen , hva med villsvin med hagle? Flytt gjerne tråden hvis den er malplassert. Så bare TS skrev at han muligens ville skyte rådyr med .223. Å tilfeldigvis hørte jeg som sagt på skytebanen at det ikke var tillatt.  Tenker selv på å kjøpe en Tikka .223

Edited by Ei tohi varjata
Dobbelpost
Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på nøyaktig avstand, men kortere enn jeg egentlig har lyst å holde på rundt de små djeveltraktorene, med mindre man er i tårn evt.

 

Husk at man burde ha pumpe, halvautomat eller noe annet helt uten choke, da slugen må skytes i løp uten choke.

Link to comment
Share on other sites

Ahem. Off topic, men slug kan godt skytes i løp med choke. Ofte anbefales forbedret cylinder, men det er ikke noe i veien for skyte med mer choke. Sjekket med Krieghoff, da drillingen har 1/2 og 1/1 choke. Skyt i vei i begge løp var svaret. Når vi først snakker om det. I Sverige er det kun lov å nytte slug på villsvin, i hagler med enkelt løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...