Jump to content

17 Remington


358 Win

Recommended Posts

Etter å ha skutt ut 204 pipa i Sakoen (3800 skudd) var det tid for ny pipe og nytt kaliber - 17 Remington

Ei Walter pipe på 65 cm ble montert og dreid ned så børsa går i jegerklassen på jaktfelt.

Etter å ha pusset pipa med JB pasta og grundig rengjøring etterpå , var det innskyting av pipa med puss mellom hvert skudd de første 15 og deretter hvert 3 skudd x3 . Disse skjøt jeg over kronografen 

Satt meg i benken for å skyte inn børsa og skjøt en 5 skudd serie og deretter en til etter at børsa hadde kjølt seg litt . Resultatet er på bildet under . Avstand til blinken er bare 70 meter men jeg tror jeg kan konkludere med at presisjonen er usedvanlig god . Og hastigheten er endel mer enn forventet . Hadde regnet med 1350 m/s 

 

20190124_144210.jpg

20190124_142255.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Skikkelig sinnatagg dette👍

Har sjølv ei CG 3000 som er kamra om til 17 rem som også serverer meget gode samlinger med svart LW pipe. Har kun funnet varmintkuler men ser heller ikkje behovet for noko anna. Flattskytande og fin og vindavdrifta er ikkje så ekstrem som einkelte hevder.

Lader opp under 1400 m/s med 20gr Vmax og varget krutt. Farta stiger med ca 80m/s pr gn krutt. Hadde ikkje magnumhetter så eg startet med std. tynne hetter og har fortsatt med dei utan punkteringer sålangt👍

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...