Jump to content

BR-REFLEX og tilpassning


pirkaa

Recommended Posts

  • 2 years later...
viss det her er snakk om 5mm så kan du få laget en skive som skimser ut demperen så det akkurat går, dersom du har nok gjenger å gå på.

Pipa blir ikke noe lenger av det! JEg har sagt det før og sier det igjen, har du overhodet ikke peiling på det som spørres om så ikke finn på noe bare for å svare! - med et mulig unntak for neo morsomt eller skikkelig alternativt :wink:

 

Setter dette forslaget samme bås som å snu pipa for å få venstreriflinga til å bli høyreriflet :roll:

 

K

Link to comment
Share on other sites

viss det her er snakk om 5mm så kan du få laget en skive som skimser ut demperen så det akkurat går, dersom du har nok gjenger å gå på.

Pipa blir ikke noe lenger av det! JEg har sagt det før og sier det igjen, har du overhodet ikke peiling på det som spørres om så ikke finn på noe bare for å svare! - med et mulig unntak for neo morsomt eller skikkelig alternativt :wink:

 

Setter dette forslaget samme bås som å snu pipa for å få venstreriflinga til å bli høyreriflet :roll:

 

K

 

unnskyld meg, men demperen ligger da ikke an mot munningen, men mot flensen bak gjengene! han kan ha 2 meter med gjenger uten at det har noe å si, for dempern må skrues inn til den bryster i bakkant uansett (satt litt på spissen)

 

Tenk litt selv før du rakker ned på andre

 

Med andre ord, viss du har langt nok gjengeparti så kan du få shimset ut brystningen 5mm. Er ikke noe problem å få den til å bryste helt korrekt på denne måten.

 

Edit: Ser det er nevnt krav til lengde på gjengeparti over her, dette tar jeg selfølgelig forbehold om, at det blir igjen langt nok gjengeparti i inngrep i demperen.

Link to comment
Share on other sites

Edit: Ser det er nevnt krav til lengde på gjengeparti over her, dette tar jeg selfølgelig forbehold om, at det blir igjen langt nok gjengeparti i inngrep i demperen.

Yep, sleng ut en påstand om noe som du ikke vet noe om, med forbehold om at du ikke vet noe om det... +1

Les mitt opprinnelige innlegg er du snill

 

K

Link to comment
Share on other sites

Selv om det er "bare" 5mm det er snakk om i lengde på nevnte demper, vil det ikke bli nok gjenger igjen til å sikre nok styrke.

BR har i utgangspunktet (etter min mening) liten nok gjengelengde, i og med at BR bruker et sylindrisk styreparti bak gjengene før brystingskanten.

Men, BR har jo ei styremuffe i plast helt bak i demperen (pleier å ha...) som stikker "litt ut". Kan det hende at denne hylsa kan kortes nok til at man tjener inn de 5mm det er snakk om? Hvis det går (og dette kommer ikke til å gå ut over funksjon i det hele tatt.) så der vel kanskje "problemet" løst?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...