Jump to content

Reserve våpen, håndvåpen


unnamed

Recommended Posts

Hei, jeg holdt på og få avslag på en våpensøknad pga manglende aktivitet. Jeg hadde over 10 stevne starter med forskjellige stevne nr på alle startene men noen av de var på samme dag. Og da fikk jeg beskjed om at stevner på samme dag telles ikke som mere enn ett stevne uansett om det var forskjellige stevne nr og hadde betalt innskudd på vær av startene osv. Er dette noe nytt som har kommet nå? De kunne ikke gi meg noe skriftlig på det de bare henviste til en telefon samtale ang en tidligere sak. Kan også legge til at jeg hadde flere starter og vise til da så det gikk igjennom. Er det noen som har noe håndfast på dette? Synsing osv er ikke av interesse. På forhånd takk! 

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke stevnenummeret i terminlista som avgjør dette? Forskjellige nr = forskjellige stevner? Da skal det vel ikke spille noen rolle om det er samme dagen eller dagen derpå.  Mener det er slik det skal tolkes. Om jeg er på feil jorde, så vis meg til det riktige, da...

Link to comment
Share on other sites

Det står ingenting i reglene om at stevnene skal være på ulike dager. Det må være noe som politiet har funnet på selv. Men det skal være minst 10 stevner/starter i året med det konkrete våpenet for å få et tilsvarende reservevåpen.  For de fleste er jo det poc med finpistol.

Link to comment
Share on other sites

På 12.11.2018 den 14.22, skog skrev:

Klag til POD. Jeg ser at de fleste som klager faktisk får gjennomslag.

Slipper og klage for jeg har en del mere starter og ta av. Men hadde fått avslag hadde det ikke vært for at jeg ringte inn til de og de sa det til meg på telefon. Men fikk en mail som jeg sendte flere starter til også ordna det seg. Men litt irriterende og ikke finne det de sier noen steder osv. Klage til pod  funker sikkert men i mitt tilfelle så ere ikke nødvendig. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...