Jump to content

Klubbmesterskap


andyki87

Recommended Posts

Jeg tenker litt på å få opp aktiviteten i klubben og lage et klubbmesterskap som går over tid. Er det noem som har noe lignende, og hvilke øvelser? Målet er at det skal være så gøy som mulig. Kan jo sette sammen noe selv også, men det hadde vert kjekt om noen har noe de vet funker bra å som er gøy

Link to comment
Share on other sites

14 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Månedsstevner; ulike øvelser hver gang. Premiering av den med flest starter og den med beste gjennomsnittsresultat. 

Og til slutt en finale med de x beste etter hvor mange skiver dere har. En og en duellserie der den dårligste etter hver serie blir "merket" første gang og går ut andre gang han/hun er dårligst. Alle starter selvsagt på null for hver serie. Livevising på skjerm til resten av medlemmene i oppholdsrommet.

Link to comment
Share on other sites

Mulig at @nhd vil beskylde meg for å dyrke middelmådighet, men jeg har blitt litt fan av respitt i finaler. Ikke i klubbmesterskap, men i uformelle interne konkurranser gjør det at man utjevner nivået så alle og ikke bare "de faste" har sjans om å vinne.

 

Man kan f.eks gi det på bakgrunn av klassesetting eller resultat i foregående stevne slik at det lønner seg å ha stigende kurve. 

Link to comment
Share on other sites

På ‎28‎.‎10‎.‎2018 den 15.44, andyki87 skrev:

Jeg tenker litt på å få opp aktiviteten i klubben og lage et klubbmesterskap som går over tid. Er det noem som har noe lignende, og hvilke øvelser? Målet er at det skal være så gøy som mulig. Kan jo sette sammen noe selv også, men det hadde vert kjekt om noen har noe de vet funker bra å som er gøy

 

Oslo Sportsskyttere har 7-felt. En forenklet feltøvelse, tre ulike avstander på egen utviklede figurer. 20, 15 og 10meter. 2 serier på hver avstand, 6x6 skudd. hver 14-dag over 7 ganger. 4 beste resultater teller.  12stk stilte til start på første lag kl. 08.00 nå på en lørdag. Dette har fungert svært bra for OSS, og trekker mange folk. At det går over tid, så man rykker opp og ned på liste er også et element som gjør det spennende.

 

PS! Viktig at det legges ut lister etter hvert stevne, så man enkelt kan følge resultatet. Gir en drive til å møte opp neste gang. Det er gjerne et kjent navn rett over deg på lista som du gjerne vil slå..:)

 

Stevner og uformelle klubbmesterskap er nok viktig for aktiviteter. Uten konkurranser hadde nok skytingen dødd ut for min del..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...