Jump to content

Opplysningsplikt ved jakt...


Ratel

Recommended Posts

Nå står det at det anmodes om å melde fra. Og hvis det er på de jordene jeg tror det er, er jeg helt enig. Det er faktisk ikke ulovlig å bruke huet.

 

Hvis du planlegger å skyte duer rett inntil en golfbane og et turområde, burde man tenke på at folk kan reagere på skudd.

Link to comment
Share on other sites

Og hvilke andre fullstendig lovlige aktiviteter skal man sette opp skilt om, og "informere om", og i hvilke kanaler?

 

Vi var delvis borti den samme problemstillingen i en tråd om våpenskap i leid bolig:

 

https://www.kammeret.no/topic/83787-utleier-nekter-meg-å-oppbevare-våpen/?do=findComment&comment=1246637

 

(For øvrig er min oppfatning av duer i byer og bynære strøk at de som hører skudd, eller ser noen med gevær i parker etc., straks bør møte opp med bløtkake! Det er nesten så jeg kan være litt enig med Tom Lehrer:

 

https://www.youtube.com/watch?v=yhuMLpdnOjY   ).

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, msteiro skrev:

Nå står det at det anmodes om å melde fra. Og hvis det er på de jordene jeg tror det er, er jeg helt enig. Det er faktisk ikke ulovlig å bruke huet.

 

Hvis du planlegger å skyte duer rett inntil en golfbane og et turområde, burde man tenke på at folk kan reagere på skudd.

Det må vel gjelde de som tror at alle smell er terror også... inkludert politiet

Selv om jeg skjønner hvorfor, irriterer det meg grenseløst at samfunnet har beveget seg dit at det ikke er normalt at det smeller litt i jaktsesongen...

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...