Jump to content

Hvordan demontere lyddemper


Longshot

Recommended Posts

De aller fleste nye demperene til A-Tec er lagd så idiotsikre og enkle at de ikke er ment for demontering. Jeg syns det er litt synd de har gått bort fra store og effektive dempere med fokus på modularitet til å satse på nærmest kun lette aludempere for reinsjegere..

 

Du kan eventuelt bruke en ultralydvasker for å få ut driten. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, Longshot skrev:

Men det er vel grenser for hvor mange skudd demperen tåler hvis den aldri skal rengjøres? Det bygger seg jo opp med dritt i demperen etter noen hundre skudd...

Med daglig vedlikehold slipper man dette. 

Det er kruttgasser og fukt som ødelegger demperen om man ikke har jevnlig vedlikehold.

En gjennomsnittlig jeger med standardkaliber skyter trolig ikke nok skudd gjennon jegerlivet til å skyte tett en demper.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ei tohi varjata said:

Hvilket kaliber er det snakk om?

308 win

Og for ordens skyld: jeg skrur alltid demperen av rifla etter bruk, og pusser rifla. Det er vedlikeholdet av selve demperen som skaper hodebry. Det er jo lett å se at den er full av dritt etter noen hundre skudd. 

Edited by Longshot
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 9.9.2018 den 15.15, Longshot skrev:

308 win

Og for ordens skyld: jeg skrur alltid demperen av rifla etter bruk, og pusser rifla. Det er vedlikeholdet av selve demperen som skaper hodebry. Det er jo lett å se at den er full av dritt etter noen hundre skudd. 

Full av dritt sier du? Har nå skutt 7000 skudd i en demper og den er fortsatt ikke full av dritt ;) Aldri er den renset eller vasket på noen måter. Men siden den er ganske utbrent nå av bruk(urundt utgangshull) så skal den byttes ut fordi jeg vil ha noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...