Longshot Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 Gjelder A-tec Forest: noen som kan forklare meg hvordan få den fra hverandre? Finner ikke noe på produsentens hjemmeside.
Longshot Posted September 9, 2018 Author Posted September 9, 2018 Sikker på det? Den blir jo full av grums når man skyter.
higraver Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 Har du skudd allerede ? Hvis ja anbefale jeg å henvende seg til produsenten eller les bruksanvisning .
Ei tohi varjata Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 De aller fleste nye demperene til A-Tec er lagd så idiotsikre og enkle at de ikke er ment for demontering. Jeg syns det er litt synd de har gått bort fra store og effektive dempere med fokus på modularitet til å satse på nærmest kun lette aludempere for reinsjegere.. Du kan eventuelt bruke en ultralydvasker for å få ut driten.
hjortefot.com Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 12 minutter siden, Longshot skrev: Sikker på det? Den blir jo full av grums når man skyter. Eventuelle kruttrester fjernes enkelt med trykkluft med jevne mellomrom Aller viktigst er det å huske at demper aldri skal lagres på rifle.
Longshot Posted September 9, 2018 Author Posted September 9, 2018 (edited) Men det er vel grenser for hvor mange skudd demperen tåler hvis den aldri skal rengjøres? Det bygger seg jo opp med dritt i demperen etter noen hundre skudd... Edited September 9, 2018 by Longshot
hjortefot.com Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 7 minutter siden, Longshot skrev: Men det er vel grenser for hvor mange skudd demperen tåler hvis den aldri skal rengjøres? Det bygger seg jo opp med dritt i demperen etter noen hundre skudd... Med daglig vedlikehold slipper man dette. Det er kruttgasser og fukt som ødelegger demperen om man ikke har jevnlig vedlikehold. En gjennomsnittlig jeger med standardkaliber skyter trolig ikke nok skudd gjennon jegerlivet til å skyte tett en demper.
hjortefot.com Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 Anbefaler å ha en slik stående på våpenskapet: Trykkluft på boks.
Longshot Posted September 9, 2018 Author Posted September 9, 2018 (edited) 2 hours ago, Ei tohi varjata said: Hvilket kaliber er det snakk om? 308 win Og for ordens skyld: jeg skrur alltid demperen av rifla etter bruk, og pusser rifla. Det er vedlikeholdet av selve demperen som skaper hodebry. Det er jo lett å se at den er full av dritt etter noen hundre skudd. Edited September 9, 2018 by Longshot
ladebenken Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 Den ene Hausken demperen min har slitt ut 3 eller 4 sauer løp. Den har ikke vært demontert.. Det er en SD228 Jeg hadde en JD224 på en 7mm rem mag. Den måtte pusses før skyting. Den irret igjen med hvit irr.
Longshot Posted September 10, 2018 Author Posted September 10, 2018 Da har jeg blåst igjennom demperen med trykkluft, men det er lett å se at det fortsatt er kruttrester igjen der inne. Men dere mener at det ikke har noen betydning for effekten?
smaug Posted September 21, 2018 Posted September 21, 2018 Betyr ikke noe med litt gammel morro I demperen. Skal være sånn, bare rist ut det som er helt løst.
Mas-36 Posted September 21, 2018 Posted September 21, 2018 På 9.9.2018 den 15.15, Longshot skrev: 308 win Og for ordens skyld: jeg skrur alltid demperen av rifla etter bruk, og pusser rifla. Det er vedlikeholdet av selve demperen som skaper hodebry. Det er jo lett å se at den er full av dritt etter noen hundre skudd. Full av dritt sier du? Har nå skutt 7000 skudd i en demper og den er fortsatt ikke full av dritt Aldri er den renset eller vasket på noen måter. Men siden den er ganske utbrent nå av bruk(urundt utgangshull) så skal den byttes ut fordi jeg vil ha noe nytt.
Recommended Posts