Jump to content

Mobiltelefon-GPS med topografiske kart


hallstei

Recommended Posts

Jeg er så heldig at jeg blir å få en ny mobiltelefon til jul av kvinnfolket. Da ligger det litt i kortene at det er opp til meg selv å finne en jeg liker.

 

Det jeg først og fremst er ute etter er en telefon med GPS, noe jeg ikke har på min nåværende telefon. Ryktene sier at det er først og fremst støtte for, og kart for, bilnavigasjon på mobiltelefoner, og at det er generelt dårlig utvalg av topografiske kart.

 

Jeg kunne godt tenke meg å få noen tips om telefoner (til rundt tusenlappen, pluss abonnement) som fungerer godt både på veien og i skauen.

 

Forslag?

Link to comment
Share on other sites

Har selv N82 og venter på å kjøpe topografiskkart til den. Har lastet ned noen tilleggsprogram til den og er veldig fornøyd med telefonen. Legger inn bil/hytte på jakt og den hjelper greit med å gi pekepinn på retur og avstand.

 

Ellers en ganske bra telefon :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Har selv N82 og venter på å kjøpe topografiskkart til den. Har lastet ned noen tilleggsprogram til den og er veldig fornøyd med telefonen. Legger inn bil/hytte på jakt og den hjelper greit med å gi pekepinn på retur og avstand.

 

Ellers en ganske bra telefon :)

 

 

En N82 er nå bestilt fra Chess.

 

En separat GPS-enhet er nok uten tvil et bedre valg, men hva hjelper det når man alltid kommer til å glemme å ta den med seg? ;-)

 

Takk for tipsene folkens!

Link to comment
Share on other sites

Nokia kommer med Topo-kart i sin "Nokia Maps 3.0" som visstnok skal være klar i løpet av vinteren/våren. Hvor bra det blir vites ikke, men det er jo ingen bakdeler med å ha dette tilgjengelig på telefonen. Mobilen er jo som regel med uansett hvor man er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har installert garmin mobile tx på min nokia 6110 navigator, men har nesten ikke brukt det fordi det som regel regner. i tilegg blir skjermen for liten til å se detaljer på, men det er jo kjekt å ha :)

 

Kan du gi meg oppskrift på dette?

Har mapsource på pc`n, gjøres det ut i fra det....?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...