Jump to content

Bambus til riflestokk


msteiro

Recommended Posts

Samme artikkel jeg leste, men ligger midt mellom lønn og valnøtt står det.

Akkurat i forhold til liming, tror jeg de som lager dette proft har bedre kontroll på dette enn meg i det minste. De skal være egnet til møbler og konstruksjon. Et emne på 2440x140x60 koster ca 1100 kr. Ikke helt verst for 3 emner ferdig limt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tok litt tid dette, men fikk beskjed om tre ukers leveringstid og må hentes i Drammen, hvor jeg er ca aldri, og det blir midt oppi jakta. Så passer ganske dårlig.

 

Så får dessverre ikke bestilt noe emne, men med på å dele hvis noen i Drammensområdet har mulighet til å hente det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En Mc Millan A5 eller SSG3000 er nøyaktig 13,5cm😉 En "jaktstokk" enda mindre. Jeg har laget noen kloner der jeg har kombinert begge disse, og barbert av noe for å få på plass en fast bagrider. Funker som fysjom😊 

Bambusen er forresten limt horisontalt (om jeg har forstått rett), noe som langt ifra er særlig gunstig om man da ikke kjører tommelhullstil. Jeg hadde også forsikret meg om at limet de har brukt, duger til uteleker😉 Helstavplater av bambus (6mm tykkelse) og en kilo west system epoxy hadde gjort meg betydelig roligere. Da får man laminert den "riktige" veien også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...