Jump to content

Hundeskål med varmer


Kristiansen

Recommended Posts

Mine hunder har det med å herpe en smule. Jeg ser det går inn en strømledning bakpå skåla, så jeg regner med at den holder en time, kanskje to. Med mindre jeg modifiserer utstyret med panservern.

 

Bare for å illustrere: Jeg har forsøkt å legge et teppe i hundehuset, eller rettere sagt: Jeg har forsøkt å legge inn TRE tepper i hundehuset. Det endte opp i tråder og småbiter hver gang.

 

Så jeg gikk til nøye til verks og lagde en ramme og spente den kraftigste hønsenettingen som er å få tak i, over ramma. Derettter skrudde jeg ramma fast i hundesengen, slik at teppet ble holdt på plass av hønsenettingen. Ideen var at hundene neppe ville bite i ståltråd.

 

Da jeg kom tilbake fra jobben dagen etter, sto de søte små og logret fornøyd. De hadde revet opp nettingen, ikke bare fra festene, men faktisk spjæret nettingen på langs. Og teppet? Tråder og småbiter.

 

Nå får de jaggu ligge på hundesenga UTEN teppe. Jeg har gitt opp.

 

Som dere kanskje forstår, er jeg en smule skeptisk til den vannskåla.

Link to comment
Share on other sites

Nå får de jaggu ligge på hundesenga UTEN teppe. Jeg har gitt opp

Du får tak i, eller kjøper komprimerte sekker med sagflis på felleskjøpet til en 100 lapp, så har du noe som er; Varmere, mykere, gir pelsen en god lukt(tre er desinfiserende), og så skal jeg like å se hunden din kutte flisen i mindre biter enn de allerede er :lol: De kan grave å grave å grave å grave...omtrent som i militæret der vi gravde skyttergraver opp og igjen, opp og igjen osv... :roll:

 

Sagflis rules :wink:

Link to comment
Share on other sites

På vinteren har eg ein liten elektrisk oljeomn på 300 watt med termostat inne i inste delen av hundehuset.

Hundehuset er isolert med 10 cm glasvatt og bygt som eit sneglehus.

Det er to forrom til det inste rommet.

10 cm høg dørstokk mellom romma. To kraftige segldukstykke heng ned ved kvar overgang for å halda på temperaturen i "soverommet".

 

Vasskål med varme skal eg kjøpa. Takk for adressa!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nå får de jaggu ligge på hundesenga UTEN teppe. Jeg har gitt opp

Du får tak i, eller kjøper komprimerte sekker med sagflis på felleskjøpet til en 100 lapp, så har du noe som er; Varmere, mykere, gir pelsen en god lukt(tre er desinfiserende), og så skal jeg like å se hunden din kutte flisen i mindre biter enn de allerede er :lol: De kan grave å grave å grave å grave...omtrent som i militæret der vi gravde skyttergraver opp og igjen, opp og igjen osv... :roll:

 

Sagflis rules :wink:

 

Dro på Felleskjøpet for å kjøpe flis, men de hadde ikke mer igjen. I stedet ble jeg anbefalt å bruke "stallstrø" i stedet, det er flis blandet med torv.

Nå er ALT i hundegården brunt :shock:

 

Torv er kanskje gunstig for en rolig hest. Men for to hunder med ADHD-tendenser, er det nok best å holde seg til ren flis, ja :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallais.

Ser du har samme problemet med dine hunder som jeg hadde med mine.

Veldig irriterende, trodde jeg hadde masse pledd, :roll: men nå har jeg ingen igjenn :evil:

Løsningen er enkel. Jeg bruker høy og/eller halm.

Dette er et supert, lunt og godt, isolerer veldig bra,og hundene lukter hærrrlig av sommer og sol.he,he :lol: Bytter det ut et par ganger i løpet av vinteren eller hvis det er blitt vått.

Dette fungerer utmerket til oss iallefall. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Med fare for å avspore helt fra trådstartet:

 

Bruk heller halm enn høy. Halmen varere lengre, dvs tåler mere før den begynner å forråtne. I tillegg er den varmere.

Prøvd ut på 15 polarhunder..

 

Vi har levd og vi har lært, var det en kar som sang!

 

Blir spennende å høre hvordan det går med skålene, her blir det mye vanning når det er kaldt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg monterte slik oppvarmet vannskål til min drever, og ledningen ble nappet fra veggen og tyggd av selv om den lå i tynnt trekkerør.

 

Jeg løste det med å legge ledningen i stålrør, faktisk var det stål "tuten" på fettpressa som ble brukt. Den hadde en vinkel som passet fint:-) Fettpressa mi blir bare brukt med flexi "tuten" uansett.

Link to comment
Share on other sites

Flis eller halm. Bikkjene ligger bedre, får ikke liggesår, og nå på vinteren ligger de varmere i ei grop av flis/halm både i hundehuset og i hundekassa bakpå bilen. Flisen/halmen må byttes etter noen mnd da den blir nedbrutt og mister egenskapene sine.

Har ikke prøvd elektrisk vannskål, men når vannet fryser bytter jeg vann 2 ganger pr dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...