Jump to content

Varighet på ervervstillatelse?


hauk

Recommended Posts

Jeg lurer på hvor lenge en tildelt ervervstillatelse er gyldig?

 

jeg stilte dette spørsmålet på våpenkontoret i dag siden jeg leverte to søkere, men kun skal kjøpe et våpen i nærmeste fremtid og det andre til sommeren. I følge hun som tok i mot søknaden har den i utgangspunktet en gyldighet på seks måneder, men det skulle være uproblematisk å få den forlenget med nye seks måneder om det skulle bli aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Politiet (våpenkontoret!) krever ikke personlig oppmøte. Du kan sende søknaden i post eller få annen person til å levere den. Tror ikke at de godtar (eller har mulighet for) noe scanning av søknadsskjemaet og levering elektronisk... :)

Link to comment
Share on other sites

Søknadene jeg leverte for noen uker siden stod det 6mnd på, men mulig at de er utdaterte. Har hørt snakk her på Kammeret om at det er 12mnd nå?

 

Det er 12 mnd. Det er ein del gamle søknadsskjema i sirkulasjon der det står 6 mnd., men det rette etter forskriftsendringa i 2009 er 12 mnd.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kan man levere søknad forskuddsvis?

 

Tenker at man f.eks leverer en søknad i dag, som ikke blir vurdert før ut i august en gang?

Skal reise ut av landet en stund, men har ikke vært medlem av en klubb i over seks måneder ennå.

Aktivitetskravet er selvsagt i boks, og kommer til å opprettholdes frem til jeg reiser.

Tenker å kjøpe våpen i utlandet for import om dette går smertefritt.

Link to comment
Share on other sites

Og levere en søknad i forkan blir vel litt som og kjøre bil før du har fått sertifikatet.

Selv om du har medlemskap og aktivitet i orden får du vel ikke en utalelse fra klubben, og da har du strengt tatt ikke den nødvendige dokumentasjone for at den skal bli behandlet.

Er da redd for at den blir avslått tvert, ikke utsatt eller satt på vent på noen måte.

 

Men lager du alt til så kan det jo hende at noen kan levere dette for deg når 6 måneder er gått visst du også får klubben til og sende utalesen hjem til deg.

Men det er mange faktorer som kan gå galt her..

Hadde ringt Onkel Blå og spurt eg da :winke1:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skal vel alltids få noen til å stikke innom kammeret med papirene om jeg kan skaffe uttalelse fra klubben på forhånd. Nå er klubben i en annen landsdel en det aktuelle politikammeret da, det gjør vel kanskje alt litt mer innviklet. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...