Jump to content

Sako TRG 22 eller Tikka T3x Tac A1.?


Fury

Recommended Posts

Hei !

- Hvilken av disse 2 riflene ville dere valgt som jakt/bane rifle.? Selv liker jeg dem begge, og synes valget blir mer og mer vanskelig.

Kaliberet jeg har valgt er .308 siden jeg har tenkt til å bruke rifla på posteringsjakt etter hjort, rein og rådyr.

Hvem ville dere valgt, og hvorfor.?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at det har gått 4 timer uten at noen foreslår "200 STR"

 

Synes Tikkaen er ganske dyr, da man kan kjøpe en ny tikka t3, bytte løpet og sette på en ny stokk for omtrent samme pris. Synes det er betenkelig at den selges for nesten 10.000 mer i USA, når den lages i Europa/Norden.

 

I dag ville jeg vurdert Bergara sine nye modeller for pris på det norske markedet.

Edited by msteiro
Link to comment
Share on other sites

Tafsa på Tikkaen på villmarksmessa. Kul rifle, men ser ikke helt nytten av foldekolbe og omsluttende frontrør på ei bane / jaktrifle. Pistolgrep kan ikke være mye mer anvendelig en tommelhullstokk på ei repeterrifle og foldestokken plusser på mye vekt langt bak. Greit med justeringsmuligheter, men det får en også med mer tradisjonell stokk. Klart at om en skal montere på mye stasj, som lysforsterkningsutstyr, lykt, rødpunkt, laserpeker, whatever, så er kanskje en slik chassiløsning tingen. Vekta på over 5 kg, som er ca to kg mer enn ei ordinær jaktrifle, er etter min mening også for høy til variert jaktbruk.

Synes også at TRGen fremstår som mer egnet til nevnte bruksområde. Finnes vel også mye annet fint i den priskategoerien, i tillegg til den unevnelige.

Link to comment
Share on other sites

Har både Tikka T3 i GRS-stokk, Sako TRG-22 og 200 STR

Tikka er ei god børse, men ikke verdt pengene i de dyrere utgavene. 

TRG er kvalitet tvers gjennom, men er ikke den litt tung til frihånd-skyting? Har faktisk aldri prøvd den uten tofot :-)

200STR er ei kjempebørse. Kan bygges om til alt en måtte ønske, fra den råeste langholdsrigg til salong med lyddemper. 

Valgets kvaler er høyst forståelige ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Av de to aktuelle - Sako TRG22..... ergonomisk godt skjefte, stillbart avtrekk, velprøvd design, en fantastisk skytemaskin og dønn solid! Tikka'en ser kul ut, og er helt sikkert et bra kjøp. Den føyer seg inn i rekken av nye PRS rifler og her begynner det å bli endel å velge i. Ikke et lett valg, men det hadde som sagt blitt en TRG av de to skulle jeg valgt mellom de to.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...