Jump to content

RCBS Chargemaster


1983

Recommended Posts

Det kommer ann på prisen :)

Jeg skal teste litt med sugerør senere i dag tenkte jeg. Jeg har samlet sammen noen med forskjellig diameter i håp om at noen passer.

Så får jeg se om jeg skal leke litt med hastigheten også, har sett litt på youtube og de fikk den til å veie opp en ladning på ca 8sec om jeg husker rett. Slik den er nå, så synes jeg det går litt tregt.

Link to comment
Share on other sites

Sugerør og andre innstillinger gjorde susen :)

Mye raskere og den stopper på angitt kruttmengde hver gang nå.

Fant ikke sugerør i rett tykkelse, så la på to runder maskeringstape for å få det til å sitte fast inni røret. Fortsetter letingen etter sugerør med riktig diameter :)

 

Prøvde med bare en liten bit sugerør i enden og med sugerør som går hele veien inn slik at hullet i det originale rører blir kortere/mindre (der kruttet kommer seg inn i røret) Sistnevnte funket best med kruttet jeg testet (N19) og de innstillingene jeg gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har bestilt chargemaster fra Amazon og fraktet med Jetcarrier?

Skulle likt å vite hvor mye det vil koste totalt. Den selges for $300 på Amazon så kommer jo alle tilleggene da...

 

 

Det er bare å regne ut det.

 

300$ -2500kr

+ transport USA

Jetcarrier skal ha 265 hvis den er under 5 kg og volumet de beskriver

Staten skal ha 625 i moms + moms på frakt i usa

 

Er veier den mellom 5 og 70 kg, så skal jetcarrier ha 295 + frakt i Norge.

 

Brownells.no er dyrt det.

Link to comment
Share on other sites

Ja ser de oppgir diverse fraktpriser men det var det å beregne volumet da... Uansett så blir det en god del å spare i forhold til Brownells ser det ut til. Selvfølgelig kan ting skje og da blir det fort mye trøbbel sikkert, men den sjansen får jeg bare ta. Den er uansett bestilt så jeg finner jo ut av det til slutt :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja det er 110 volt som koster $300 og som nevnt over så er ikke det noe stort problem. En strømforsyning er billigere å kjøpe utenom. Dessuten er jeg litt usikker på om det trengs. Er jeg heldig så er det nok å sette på en overgang til støpselet. Må se litt hva som står på strømforsyningen som følger med. Har hørt andre plasser at eneste forskjellen på de er støpselet.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jo et godt tilbud :-)

Slik prisen er nå så sparer jeg i overkant av 1500,- bare, men fungerer den fint så er det greit for meg. Jeg tok sjansen og jeg handler mye annet fra Norske forhandlere så jeg har ikke særlig dårlig samvittighet for en handel i utlandet i ny og ne.

Får jeg problemer med den så sliter jeg jo selvfølgelig litt. Men det blir jo litt som å kjøpe seg forsikring eller å ta sjansen på at ikke noe skjer. Jeg tok sjansen ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Flott. De skal jeg teste. McDonald's sine sugerør passer ikke. Tok med et hjem her om dagen og fant ut at de er for tynne...

 

Kan også nevne at 110 volt strømforsyning ikke tåler 220 volt :-) Kom magisk røyk fra den etter 2 min.

Kjøpte en universal strømforsyning på Biltema som ble stilt inn på 9 volt, men den ga ikke nok strøm til at den gikk bra på findosering.

http://www.biltema.no/no/Kontor---Tekni ... 000030021/

 

Så tok jeg en annen strømforsyning som kunne justeres trinnløst og satte den til litt over 9 volt og det fungerer fint. http://www.ebay.com/itm/151928719853?_t ... EBIDX%3AIT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...