Jump to content

Nytt reglement for Feltpistol


blackops92

Recommended Posts

Ser dessverre ikke helt poenget ditt, fagkomite må sørge for NM i alle olymiske øvelser hvert år - utover det er det nok ikke fagkomite's plikt til å sørge for noe det er opp til oss som skyttere.

Når det da kommer til det å arrangere stevner, ja da søker klubbene på det de syns er interresant- vil ingen søke på feks Grovfelt, ja da blir det ingen mesterskap i nevnte øvelse.

 

I Buskerud får vi inn i disse tider søknad på stevner for 2013, vi fordeler da mesterskap ut til de som har søkt om dette, resterende blir i de fleste tilfeller lagt på de stevner som har samme program. Det vil si at KM i grovfelt stort sett går samme dag som KM finfelt. For å rekke mellom 8 feltøvelser bør man da ha 4 stevner å plukke fra, ellers kan det bli mange mesterskap på en gang, men her må klubbene ta sitt ansvar. Det er jo bare å la vær ett år, så skal dere nok se at det skjer noe året etter.

 

Jeg mener at det må lages en rulleringsplan som fordeler NM ut til distriktene og at de forplikter seg til å samarbeide for å arrangere ett NM, da kan vi fordele ut over hele landet og hvert distrikt må trå til kanskje én gang i løpet av en 15 års periode....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Å påby hylster som i praktisk skyting, høres i teorien bra ut, men når man som feltskytter i alle disipliner må ha minst 8 forskjellige hylster som skal passe til de forskjellige våpnene, blir det fort mas og tull, samt en ikke ubetydelig utgift. Og som feltskytter er man jo livredd for å miste sværten på siktet, og det fordrer spesialhylster til ganske stiv pris. Praktiskskyttere er heldige som stort sett bare har ett våpen å forholde seg til....

 

Et hylster per gunner(håndvåpen)....MÅ ikke skyte ALLE klasser...

 

Ser meg enig med de som sier at reglene for praktisk funker. Nedspent våpen i hylster, er ufarlig for ALLE... Plugginga, tror jeg blir bare tull, med piper i alle retninger....

 

MVH

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Et hylster per gunner(håndvåpen)....MÅ ikke skyte ALLE klasser...

 

Ser meg enig med de som sier at reglene for praktisk funker. Nedspent våpen i hylster, er ufarlig for ALLE... Plugginga, tror jeg blir bare tull, med piper i alle retninger....

 

MVH

Thomas

Selvfølgelig skytes alle klasser..

 

Klarer ikke å se at et nedspent våpen som er visitert av standplassleder og plugget i kammeret/og løpet ikke skal være like forsvarlig som et våpen i hylster eller bag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...