Jump to content

choke til slugs


Roy

Recommended Posts

Det går utmerket å skyte slug med full choke i en Remington 870.

Har brukt en Remington 1100.Til den støypa jeg sluggen i en lyman kuletang.(ser ut som en diablo luftgeværkule på 32 gram)

Med vanlige choker fikk jeg best presisjon med 1/2 choke.Enda bedre var presisjonen med riflet choke.Har en rifle choke til Reminton for salg, om noen er intresert.

Link to comment
Share on other sites

slugs er litt som riflekuler, individuelt hvilket merke som går godt i hva. men prøveskyt på det lengste holdet du planlegger og skyte på, og velg de som treffer innen det vitale treffområdet på det viltet du ska jakte. da er det godt nok. :mrgreen: federal powershok går greit i min rem 11/87 :)

Link to comment
Share on other sites

"bruker rem 870."

 

Kvitt deg med den - og kjøp min Winchester Super X 1 med Poly-Choke :D

 

Da velger du fra slug til x-full choke på 0.66 sek. :D

 

Truglo justerbar choke får du til Remington 870 og mange andre merker også.

 

ja tor jeg på, er forferdelig mye tillegsutstyr til 870.

 

takk for alle svar, ble litt klokere :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Det går bra og skyte slug med den choken du har, det fins to typer slugs de som du bruker i en vanlig choke er riflet men det fins også glatte slugs som skal brukes i den rifla choken som du linker til.

Jeg mener det mest vanlige å bruke her på berget er de som er riflet i vanlige våpen, vist jeg ikke husker helt feil så heter de som er rifla egentlig Brenneke og de glatte slugs.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha kjøpt en pakke med Brenneke hos Winge, tror jeg nok ikke jeg gidder å kjøpe mer sånt ferdigladet.

Fikk et tips som hørtes ganske fornuftig ut av en "kalibernerd" i klubben:

Pelle ut haglet av leirdueskudd, og dytte i selvstøpte slugs.

Bly har jeg bra tilgang på, og med den prisen man må betale for ferdige slugs er det vel verdt tiden det tar. 20 kroner skuddet er dårlig egnet til praktisk!

Men så vidt jeg kan se er det liten tilgang på støpetenger til rifla slugs...

Så da kommer spørsmålet igjen:

 

Choke?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...