Jump to content

Noen som har fått klådd litt på GRS Berserk??


AcciDabbi

Recommended Posts

Jeg har montert den berserk stokken til sendero'n, 700LA

Det var en del å justere før den gikk ned. Hevarmen tar i stokken, fremre bolt er ikke sentrert i Låsekassen.

 

Freste ut og bedda låsekassa. Virket som låsekassen "rulla" sideveis på fremre feste og relativt romslig i forkant av rekylklakken.

Underbeslaget måtte også tilpasses.

Ellers er dette en fin stokk til 700 rem

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan stokken sitter hos dere andre som har montert denne på Tikka t3 / t3x?

 

Har selv en T3x LITE Stainless, og syns ikke det virker som låsekassa kommer helt på plass i bakkant.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dere som har prøvd denne, hva blir vekta med en T3 lite 6,5 x 55 demper, kikkert Max12 X 50

Regner med at man havner godt under 5 kg. på jaktfelt. Hvordan er balansen ?

Ser du ikke har fått svar på denne.

 

Berserk skal være omtrent lik på vekt som Sporter/Varmint. Jeg har sistnevnte. Som nevnt i et tidligere innlegg i tråden her, veier min T3 Varmint (tykk løpsprofil, i motsetning til den smale løpsprofilen til Lite) 5 kg +/- 0.1 kg, med stjernekikkert (Vortex Viper PST), i gode ringer, og med en del snacks tilpasninger forøvrig (ingen endringer i selve rifla). Du skal med andre ord jobbe svært hardt for å komme over fem kilo med en lite-variant.

 

Siden den tid har jeg kappet pipa ti cm, med det resultat at den veier cirka 4,7.

Link to comment
Share on other sites

4LMRmue.jpg

 

Tikka t3x SS 6,5x55 sw montert i GRS Berserk stokk.

Hausken JD184 lyddemper, Decoy bipod fra G-max.

Optilock montasje, Zeiss Conquest 3-9x50 kikkert (ca 4 år gammel fra USA, må muligens oppgraderes på sikt)

Kapping av løp og gjenging utført av Børsemaker Wear.

 

For å montere Berserk stokk måtte det pusses litt hvor bunnmetall skulle sitte, alt for trangt, noe som førte til at magasinlås gikk treigt og ikke returnerte på fjær. Demonterte også magasinlås på bunnmetall og gjorde klossen litt smalere så den gikk lett selv om bunnmetallet satt trangt.

 

Måtte slipe av ca 1 mm av bakerste festeskrue til stokken for at bolt ikke skulle ta borti enden av skruen (som stakk litt opp) under lading .

 

Begge skruene strammet til 3,8 nm.

 

Spent på å få testet den!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk min i posten i dag:)

700 lang kasse, måtte slipe såvidt med dremmelen, men det var overraskende lite som måtte av. Syntes i utgangspunktet at det ikke skal være nødvendig å ta frem dremmelen på ny stokk, men når jeg så hvor lite som måttr av for å få på plass bunnmetallet er jeg glad den blir levert slik. Ble en tight plassering av bunnmetall uten gliper.

Rifla ligger meget løst oppi stokken så må nok en beddejobb til for å få den 100%. Meget bra kvalitet på stokken, synes også den ser meget bra ut.

Topp norsk produkt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Den stokke er hinsides stiv..det er overhode ingen problem å skyte med toft.. om du legger stokken mellom to stoler og står på stokken vil den ikke bøye seg.. prøvde å slipe i stokken og det også var nesten umulig..

 

Så så, det et plast vi snakker om, ikke aluminium! :D

Den ER stiv ja, men ikke hinsides stiv ;)

Jeg hadde hvertfall ikke lagt den mellom to stoler og stått på den. Er redd det hadde endt med kjøp av ny stokk!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jeg hentet og montert stokken. Førsteinntrykket er at denne ser og kanskje viktigst, kjennes veldig bra ut.

 

Utfresinga til underbeslaget er ikke en nanometer større enn akkurat. Måtte litt makt til for å få presset inn dette i stokken gitt. Ellers så smatt låskassa og avtrekket pent på plass. Stokken tar i hvertfall et varmintløp, så med mitt std rustfrie pipe på ss liten, så har jeg frittliggende pipe fra morgen til kveld.

 

Kolben er enkelt justerbar i høyde og lengde, og gjør at det passer perfekt for meg. Håndgrepet er behagelig, og vinkelen på grepet virker å legge til rette for at avtrekket går rett bakover og sånnsett kanskje gjør at man får mindre bevegelse i side.

 

Kolben virker forøvrig veldig stiv, og mye stivere enn originalstokken i synth, selv etter en dugelig beddejobb.

 

Jeg så jo vekta på papiret før jeg kjøpte, og den veier sånn ca akkurat det som står, men riggen ble ørlite tyngre enn hva fantasien min hadde kommet opp med i forkant. Så med stokken, Jd155, meostar r2 i optilockmontasje og reim, så nærmer vi oss vel 4,5 kg kanskje. Ikke mer enn det, men vi er vel omtrent der. Men det tror jeg skal være fullstendig håndterbart for elgjakta og revejakta mi.

 

Håper jeg får skutt med den til helga en time eller to, så kan jeg jo gi en lyd her om hvordan det gikk.

Link to comment
Share on other sites

Har fått skutt noen skudd på bane. Veldig behagelig stokk å skyte med. Det er ikke mer følt rekyl med denne enn den originale plaststokken, men virker som rekylen går mer rett bakover, som er flott. Stiv, fin stokk.

 

Det eneste snagget jeg kan komme med er at den justerbare kolbekappa ikke sitter helt tight når dratt ut. Det er en mulighet for ørlite bevegelse sideveis. Vurderer om et lag med plastidip på de to ytterste boltene, evt to pressfjærer vil fjerne dette helt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Som jeg tidligere skrev så har jeg fått skutt noen skudd. Altså ikke mange. Har fått skutt noen flere nå og vet ikke om jeg er helt fornøyd med presisjon. Her er det mange potensielle feilkilder, men merket uansett at rekylklakken er smalere enn utfresinga på undersiden av låskassa.

 

Når jeg skrur de to boltene løst, så kan jeg bevege låskassa ørlite fram og tilbake i stokken. Mao, så vil jeg tro, selv om låskassa tilsynelatende sitter tight når boltene er skrudd til, kan bevege seg ørlite ved rekyl. På gamle plaststokken, som forøvrig er beddet, er rekylklakken bredere og det er ikke mulighet for bevegelse i noen retning når låskassa er plassert i stokken, selv uten skruer.

 

Snakker vi beddejobb med bytte av rekylklakken til en som passer tight med låskassa? Faenskapen er jo limt fast i GRS-stokken. Tips?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...