Jump to content

Måtte avlive bikkja idag :(


PangPang

Recommended Posts

God kveld folkens..

Idag fikk jeg en dårlig start på dagen.

Bikkja stakk avgårde etter å ha gnagd av seg båndet,jeg kjørte rundt for å finne bikkja men fant han ikke.

Kjørte så hjem igjen, men ble litt urolig så jeg kjørte samme turen opp igjen. Da så jeg ved veien en bil som hadde stoppet, og bikkja var i veikanten. Så straks at bikkja ikke var helt seg selv, og etter å ha sjekket bikkja så fant jeg ut at bikkja skulle få slippe.

 

 

Trist når sånne ting skjer, dagen idag er så definitivt ikke som alle andre dager.

 

22.10.08 "Billy's gone hunting"

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer :!:

Håper vi slipper å se flere sånne her nå...

Blir helt uggen av å lese disse trådene om folk som mister hunden her...

 

Ser ned på gulvet nå, å her ligger det tre som jeg er glad i... sukk.

To laikaer og en dachs.

 

Du har værste dagen i en hundeeiers liv, føler med deg..... Amen!

Link to comment
Share on other sites

Huff... slike tråder skulle vel man sleppe, men livet er opp og ned. Kondolerer.

 

Håper bare at alle som leser dette tar lærdom av dette uhellet, bind hunden i coatet/plastikkbelagt wire, evt. i rømningsikker hundegård.

Jeg snakker av erfaring, uhellet ikke intruffet enda men har en hund som bruker 30 sek på å bite av alt av tauverk! Derfor går alt i kjetting og wire eller hundegård...

 

RIP.

Link to comment
Share on other sites

Trist, trist, trist.

Om det er en type tråd som burde stenges, så er det vel sånne. Jeg liker rett og slett ikke å bli minnet om kjipe realiteter. Men det blir jo i overkant egoistisk. Du har min fulle sympati.

Tror det er greit å få det inn at, med hunder kan det gå fort galt og faktisk ha tenkt det nøye i gjennom og ha en backup plan.

Kynisk, kanskje, men skal man drive på med hunder og jakt må man ta innover seg at det er mange muligheter for fataliteter og de skjer skjelden når bikkja er gammel og mett av dager.

Har nå unghund som funger fint, men det samme var tilfeldet for 12år siden, den gikk i veien. Ny hund fungerte fint, blir sparket og etter lang tid fungerer den sånn passe(til ettersøk var den rå).

Nå har jeg tegnet forsikring og meldt på jaktprøve. Backup plan: 1. valp egen avl, 2. innkjøp.

Har man små barn, er det viktig og fortelle at ting kan skje og det er leit, men det er nye muligheter, det er tross alt livets gang.

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer, triste greier. Jeg håper du snart klarer å finne deg en ny kammerat å ta med hjem.

 

Og jeg er enig i at dette er triste tråder som minner oss på realitetene. Men samtidigt så er disse trådene med på å få vist frem flere sider av jegere og skyttere. Skal man tro enkelte treklemmere er vi jo noen forferdlige monstre uten den minste medynk med en eneste skapning på Guds jord (selv om sannheten nok er tvert i mot).

Helt siden Skautussa meldte om Mira's tragiske endelik, så må jeg inrømme at jeg har hopper til litt i stolen, hvergang temaet kommer opp. Trist er det hver bidige gang, hjerteløse jegre? Enkelte vet jaggu ikke hva de snakker om.

 

Vi er vanlige mennesker som alle andre på gata, vi har bare litt andre/flere interesser en hva som er på tv i kveld.

Noen driver med motor, andre med sjakkk, en hel haug med fotball, og vi med skyting, våpen, og jakt. Jeg likestiller alt så lenge man ikke legger hindringer i veien for den enkeltes mulighet til å kose seg med sine interesser.

Link to comment
Share on other sites

Ja skulle ha brukt noe annet å binde bikkja med, hadde tidligere en tynn wire, men det ble bare krøll til slutt.

Heldigvis så er sønnen min 1,5år, så forståelsen av det hele er ikke så stor.

 

Vi har veldig lyst på ny hund, men må finne en som kan "passe inn" i familie. lommeboka har fått kjørt seg etter diverse våpenkjøp denne måneden. så blir sikkert neste måned. :)

 

Takk for all støtte folkens, ønsker dere alle en fortryllende kveld :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...