Jump to content

Enorm gammel safe til håndvåpen?


jensemann23

Recommended Posts

Våpenforskriftens §79 om oppbevaring av våpen sier FG godkjent eller med høyere sikkerhetsnivå. Dersom din safe har høyere sikkerhetsnivå enn det Forsikringsselskapenes Godkjennelsesnevnd krever for sertifisering av skap som godkjent for oppbevaring av våpen er du på trygg grunn.

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan hjelpe meg og finne ut mer om dette skapet da?

 

Du må finne kravene til FG-godkjenning og så må du fremskaffe spesifikasjonene på safen. Når du har fått tak i dette så setter du deg ned og ser om spesifikasjonene på safen er høyere enn kravet til FG-godkjenning. Stålkvalitet, platetykkelse, låseanordning... osv. Litt detektivarbeid :winke1:

Link to comment
Share on other sites

...oppbevare ammunisjon, krutt tennhetter ....

Jeg får Klaus og kaldsvette ved tanken og får revet opp minner om trykkokere og Ridgid gjengeutstyr til rørleggere.

 

Ta uansett imot safen hvis den er gratis. Om ikke annet så kan den brukes til kuler og annet.

10000 kuler har jo verdi i det frie markedet.

En avledningsmanøver for innbruddstyven.

 

Mvh

Jim114

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skulle få det for 1200 kr, så det er ikke store bomkjøpet uansett da:) Kjekt å ha safe!

Prut det ned i 500.

Det finnes en del safer der ute fra 1930 tallet som folk vil bli kvitt av den grunn at det koster å bli kvitt dem.

Uten godkjenning har skapet begrenset verdi.

 

Jeg ville heller lagt pengene i ett godkjent våpenskap.

Kvadratmeter prisen på bolig er betydelig så ett pent brukt våpenskap på finn.no burde være overkommelig

 

Dette er min favoritt

Seifuva 149D

http://www.finn.no/finn/torget/annonse; ... e=21742834" target="_blank

(NB!! Har du et gammelt skap som er FG-Godkjent er dette også godkjent da FG-Godkjennelser ikke kan reverseres. )

Veier 151 kilo så dette slipper du å bolte fast.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...