Jump to content

Billig ammunisjon 45


HenrikMagnum

Recommended Posts

Jeg kjøpte 500 skudd av disse I vår, for å ha til et DSSN Classic stevne (single stack 1911), samt litt testing på forhånd.

Det ble ikke utført noen presisjonstester, utover å sjekke innskyting og funksjon I forkant av stevnet.

Jeg kan ikke huske at jeg hadde noen klikk med denne ammunisjonen, og den matet som den skulle,

så min erfaring er at den fungerte helt fint til mitt behov.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Ikke grusom pris, spes siste tiden tatt i betraktning, absolutt helt kurrant ammo også.

 

Lader du ikke selv er nok dette av det billigere du får tak i, gmax gecoen har jo gått fra 2,5 til 3,5+ nå.

 

Jeg lader for tja..

 

Vi tar med hylsekost også for sikkerhetskyld, kan stortsett sløyfes.

 

90 øre hylse

90 øre kule

25 øre hette

25 øre krutt

Link to comment
Share on other sites

Enig med aps.

 

Slike belagte kuler er supert i patroner med lave hastigheter og trykk. De legger igjen like lite dritt som fmjkuler. Men de liker ikke magnumhastigheter. Hadde litt tull med slike kuler i 357mag hastigheter. Ladet de litt ned og det ble "bære lækkert" virker også veldig bra i 9mm og 45 acp hastigheter.

Link to comment
Share on other sites

Jepp :wink: Mener grensa lå på ca 500m/s med 158grs kuler. Over det gikk det fra 3cm spredning på 50meter til 10-15cm :oops: Så ladet de kulene til 490m/s og trening. Billig og presist. Pluss det var nok fart til å skyte blink. Til jakt ble det brukt 180grs Hornade XTP eller hva den kula heter?

Link to comment
Share on other sites

https://www.xxl.no/fiocchi-fiocchi-45acp-230-grs-fmj/p/9000952_1_style" target="_blank

 

Noen som har testet denne? Må vel være det billigste som er å få..

Men er det noe bra?

 

Disse fungerer kjempebra i min Ed Brown Classic Custom. Kjøpte 1000 skudd av denne ammoen i sommer. Ingen klikk eller forskiling.

Mener å huske at jeg kronograferte de til 205 i faktor. Løp & kjøp. Fikk forøvrig disse til kr 3,14/stk når jeg kjøpte ei kasse.

Link to comment
Share on other sites

Kjempe fornøyd med Ed Brown'n 8) Første gangen jeg demonterte den ble jeg imponert. Er utdannet verktøymaker så jeg vet å sette pris på godt håndtverk innenfor maskinering. Den er like lekker innvendig som utenpå. Er noen timer med håndarbeid her som koster litt ...

Men du verden for en eieglede. Blir ikke solgt videre for å si det sånn. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...