Jump to content

Beste måte å rense bolten


msteiro

Recommended Posts

Ok, tenkte det kanskje var en litt verre jobb enn det ser ut til. Får teste det.

 

Svært så selvgode folk kan være når noen spør om noe, ikke alle kan demontere våpenet til den minste del fra Dag 1. Er jo en grunn for at jeg spør. Svært simpel måte å prøve å heve seg over andre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, sjekket litt på YouTube, og kan skjønne sarkastiske kommentarer når jeg ser en fyr bruke en skolisse til å ta den fra hverandre for rengjøring...

 

Hadde en tanke om at dette var som girene på en sykkel, man renser utsiden, men sjelden man demonterer hele greia.

Link to comment
Share on other sites

Neida, ikke din kommentar jeg mente.

Men fant en lignende video selv, så nå er det bolt rens ved middagsbordet ikveld :)

 

Første videoer jeg så virket det som man trengte masse utstyr.

 

Pleier dere senke hele bolten i avfettingsmiddel, eller sprayer dere på et lag og lar stå, for så å tørke av?

Ser at Tetragun har an "Action Blaster" spray, men tenker på å få ut all drit som ligger i kriker og kroker. Når det først skal blir rent, vil jeg får det ordentlig rent.

Link to comment
Share on other sites

Tar bare å setter en av "tennene" på en skarp kant å drar ut og da kommer det et spor frem du kan sette en skive eller kronestykke i så den står i spent posisjon, da er det bare å skru ut å vaske å inn etter på, tar ut kr å vips ferdig.

Ultralyd har jeg god erfaring med men tørk å olje med en gang etter på.

Skal være en tynn olje.

Link to comment
Share on other sites

Se bruksanvisningen:

 

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=& ... RkGL_8Qx5g" target="_blank

 

 

Du skrur fra hverandre bolten i 2 deler og gjør rent( smører inne "bolthuset" (del 1) og fjæra + tennstift etc (del2).

 

Dette gjøres for egen del ca. 1 gang i året, avhenhig av hvor mye regn jeg har vært ute i. Husk også å ta mekanismen ut av låskassen etter "jaktsesongen" eller ved behov for vedlikehold/ oljing.

Link to comment
Share on other sites

Bare ikke bruk tykk olje inni sluttstykket, den blir enda tykkere ute i kulden og senker farten på tennstiften. Resultatet er klikk i stedet for kabang. Jeg sprayer bare med wd40 eller 5-56 og lar det renne av seg overflødig før jeg setter sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...