Jump to content

Kvinnelig nærkontakt på jakt


Truls

Recommended Posts

En kompis og jeg var på elgjakt her om dagen. Da kompisen meldte at han var på post, slapp jeg unghunden min, en laika, ut av bilen og begynte å gå. Vi skulle ha en okse.

 

Det er laikaens første elgjaktsesong, så jeg ventet ikke det helt store, men etter en times tid gjallet losen i granskauen. Jeg er ikke særlig kjent i terrenget, losen sto i ei bratt li bare et par hundre meter fra der jeg befant meg. Derfor gikk det greit å stille innpå likevel. Jeg hadde værtrekket mot meg og kom fint frem til losen som gikk for fullt i halvmørket mellom grove granlegger. Der inne sto det ei ku og en kalv for hunden. Kua hadde flere utfall mot hunden, men det gjorde bikkja bare enda ivrigere.

 

Jeg var omtrent 40 meter unna da kua plutselig snudde seg mot meg og kom i full fart. Ørene lå flatt bakover da hun kom mot meg med hodet lavt i stor fart. Jeg overdriver ikke når jeg sier at hun bare var 2-3 meter unna da hun vinklet unna.

 

Alltid spennende med nye kvinnebekjentskaper.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, tittelen minner meg litt om en historie om to karer som ble kjørt med båt over et vann for å komme seg inn i Børgefjell på en to ukers fisketur. Når båten var fremme på andre siden av vannet, ventet det to unge damer, lettkledd i sykkelshorts og sports-BH på vei med båten tilbake - UT av nasjonalparken.... Gutta hadde noe trøbbel med konsentrasjonen etter det :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...