Jump to content

Usikker på kruttmengde - nokon med erfaring frå N-150?


fjant

Recommended Posts

Hei,

 

Eg har ladd opp 50 stk barnes 250gr TTSX(BT) i 9,6x62 med 61gr VV N-150 med COL=85mm. (Norma hylse, cci large rifle tennhette)

 

Vart i etterkant litt usikker på om dette var over maks og har ikkje tilgang til kronograf for å sjekke.

 

Grunnen til at eg valgte 61gr N150 var at ladeboka 6 og 7 har typisk ladning mellom 60-62k for 250 gr konvensjonelle blykuler. Testa 60-61-62gr N150 ladninger uten å sjå spesielle trykktegn. Prøvde måle trykkring, men fekk ikkje noko fornuftig ut av det. Valgte å gå ned til 61gr sidan TTSX er homogen og med boattail (og det vart litt mykje komprimering på 62gr).

 

Er det nokon som har nytta tilsvarande ladning på 250gr TTSX-BT i 9,3, 61gr N150?

 

Eg vart usikker då eg såg sist utgave av bladet jakt der Jørund skriv at 60-61gr er maks for 250gr Rino/Hippo. Eg vil helst ligge litt under maks kruttmengde, men samtidig hadde det vert greit å slippe banke ut 50 kuler.

 

I etterkant ser eg at Barnesbullets.com har ladedata som kan samanliknas. Feks om ein samanliknar AA2700 med N150 så virkar det som 60gr N150 er nok for TSX. Er amerikanerene konservative i kruttmengde??: http://www.barnesbullets.com/files/2014 ... 2mmWeb.pdf" target="_blank" target="_blank

 

I ladeboka 3 er gamle TSX lista med kruttmegde fra 60 til 62.

(fantastiske nasjonalbiblioteket: http://www.nb.no/nbsok/nb/6132429550e61 ... ang=no#451" target="_blank" target="_blank)

 

Vart i det heile litt usikker.

 

Hadde satt pris på om nokon hadde kommentarer til ladninga, evt ein kvalifisert gjett på kva hastighet eg kan forvente av ei 47cm lang pipe. (mauser M03)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du lurer på om du har overladet en patron så er definitet ikke kronograf måten å sjekke det på :(

 

Hvis du lurer på om du har overladet en patron så trekker du ut kulen og veier kruttet som er i hylsen. Kanskje du blir overrasket på en positiv måte i stedet for overraskelsen du muligens ville fått etter forsøket med å skyte over kronograf :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

 

Eg og merka at vihtavouri viser for hard lading.På barnes sine sider virker det som 60gr er maks (5mm mindre COLa enn kva eg har brukt).

Blir det mykje trykk av Naturalis, vert det feil å sammeligne med den? Eg har 1,5mm lengre COL og den har vel ikkje dei samme rillene som TTSX?

 

Det var ladeboka eg tok utgangspunkt i då eg ladde opp patroner, og ladebøkene diverse revisjonar viste 60-62 på stort sett alle 250gr kuler.

 

Det er litt snodig at maks hos VV er 58,8gr N150, medan ladeboka starter pa 60gr og sluttar på 62gr.

Samanliknar ein f.eks. VV N150 for 299gr swift A-frame så gir den maks 50,2gr?? Ladeboka gir maks 58gr på 300gr switft A-frame. (dog med 3mm lengre COL)

Link to comment
Share on other sites

Uten å gå inn på mengder her, så mener jeg at godeste Jørund Lien ved noen anledninger har sagt at om man bruker homogen kule, med lik kulevekt som på tidligere brukt bly kule, så bør man gå ned en eller to grains på kruttmendgde. Men jeg husker ikke hvor og når Lien har sagt eller skrevet dette, så da blir det med et forbehold! Men tror nok andre her kan ha mye kunnskap om dette emnet!

Link to comment
Share on other sites

Har du mye erfaring fra hjemmelading?

Kronograf er det beste hjelpemidlet en hjemmelader kan ha.

Ingen våpen er like, kan hende naboen kan bruke 1gr mere krutt i sin 9.3x62 før dere har samme trykk.

Ikke stol blind på ladedata og i alle fall ikke på max uten å teste det selv i eget våpen.

Hvordan ble målingene fra trykkringen og hva fikk du sammenlignet med ?

Link to comment
Share on other sites

Kronograf er det beste hjelpemidlet en hjemmelader kan ha.

What?

Det er definitivt ikke det beste hjelpemidlet, der er jeg langt fra enig.

(men det er et brukbart hjelpemiddel for å finne ut hastighet)

 

Ingen våpen er like,

Ofte er ikke kronografer like heller ;)

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger.

 

Er relativt ny med heimelading. Har ladd ca 900 skudd i 30.06, men berre 50stk i 9,3x62 (då med 232gr Norma FMJ og 61gr N150).

 

Den første målinga eg gjorde viste at både 60-61 og 62 gr ga mindre trykkring enn jaktmatch. (Eg trakk ikkje ut kuler på jaktmatch og erstatta med TTSX, men eg ladde dei opp att med TTSX og samanlikna med jaktmatch hylsa som var skutt berre 1 gang.

 

Gjorde det samme seinare med ein ny pakke jaktmatch, men då fekk eg større trykkring på 61grN150.

Ved pressing av 9,3 så får eg eit slags belte bakerst på hylsa, nesten som eit lite magnum belte med synleg overgang, ca 2-3mm opp frå bunn (får dette "belte" når eg pressar norma jaktmatch hylser første gang også). Dette har eg ikkje opplevd i 30.06 og eg vart usikker på resultata av trykkring målingane. Kan prøve å få lagt ut bilete seinare.

 

Eg hadde intrykk av at TTSX 250gr var mykje brukt i 9,3x62 og håpa at nokon hadde brukt N150 og målt hastighet. Evt om nokon kunne vert så gilde å sjekka i quickload.

 

Skal kjøpe meg kronograf då eg i såtilfelle kunne sjekka at eg ikkje var høgt over max hastigheta som barnes oppgir. Kanskje eg må investere i quickload også dersom COL påverkar resultata så mykje, men eg rekk ikkje dette før jakta.

 

Problemet er at eg ikkje har funnet tabell for TTSX 250gr og N150. Når eg samanliknar ulike tabellar med liknande kuler og krutt så varierer data mykje.

 

+-25m/s er ikkje viktig for meg, men eg må finne ut om eg ligg på 650m/s eller 800m/s slik at eg kan skrive meg ut ein nogenlunde kuledrop tabell. Håpar å få lurt med meg børsa på villreinjakt i år.

 

Eg var og overraska over at det var nesten 8gr forskjell på Vihtavouri sine ladedata samalikna med Ladeboka (300gr swift a-frameN150). Hadde ikkje trudd COL skulle utgjere så mykje.

Link to comment
Share on other sites

Col utgjør nok ikke 8gr forskjell :)

Ikke alle kuletyper er ladd til max trykk, men max hastighet for den aktuelle kulen. Lapua mega funker for eks meget godt i lave hastigheter, men ikke fullt så godt i magnumhastigheter.

Jeg kan god sjekke QL for deg i kveld når jeg kommer hjem.

Jeg ladet 250gr tsx med 203b for en del år siden. Mener å huske jeg hadde ganske så mye krutt i hylsen før jeg kom opp i maxtrykk.

Ladedata har jeg nok ikke tilgjengelig enda. Så tør ikke si noe om mengden.

Jeg brukte bare blykuler til jakt med 9.3x62.

Link to comment
Share on other sites

Bedre sent enn aldri..

250gr TTSX col=85mm

QL sier 60.55gr N150 er max, 3899bar

61gr N150 = 3998 bar

 

Til sammenligning

250gr TTSX col=80mm

57.1gr N150 = 3900 bar (max)

61gr N150 = 4976 bar

 

QL er bare en simulator, trykk varierer fra våpen til våpen, hylsetype til hylsetype, N150 kan også variere fra lot til lot... osv osv

altså dette er ingen fasit..

Link to comment
Share on other sites

Flott, takk for hjelpa, dette var veldig nyttig.

 

Ser det at eg skal følge meir med på COL framover når eg les ladetabell.

Veit dette er teoretisk simulering, men eg går like godt ned til 60gr då sidan eg ikkje har merka spesielle trykktegn på 60 og 61 gr tidlegare.

 

Om du framleis har figurane tilgjengelege, har du teoretisk hastighet ved 60gr?

 

Bestiller meg like godt quickload så eg har noko å pludre med utover vinteren.

Link to comment
Share on other sites

Merk også at QL ikke har med evt trykkøkning som følge av redusert friflukt i sine beregninger. Denne kan jo variere endel fra et våpen til et annet. Har funnet at programmet beregner bra på COL rundt standard patronlengder, men ikke nødvendigvis når kula settes langt ut, så det gjelder fremdels å bruke ladetabeller, starte på den sikre siden og følge med på hastighet og trykktegn.

Link to comment
Share on other sites

Leste for et par uker siden en test med homogene kuler versus vanlige jaktkuler.

 

Der ble man overrasket over at homogene kuler generelt sett gav mindre trykkoppbygging og noe mindre hastighet enn vanlige mantlede kuler, selv med ladninger som ble sagt å skulle være mer futt i.

 

Etter å ha kontrollmålt de homogene kulene og de tradisjonelle kulene fant man en dimensjonsforskjell.

Det viste seg at de homogene kulene hadde noen få tusendelers mindre diameter enn mantlede kuler og således oppnådde man mindre trykk.

Det er derfor ikke gitt at man bare skal se på bæreflatens størrelse, man bør kanskje også kontrollmåle diameteren for å se om dette kan ha noen påvirkning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...