Jump to content

Sako Quad treffpunkt 1. skudd


Øyvind Johansen

Recommended Posts

Vet at noen Brno/Cz plasserer 1. skuddet et stykke fra der de er innskutt om de har stått noen dager.

 

Vurderer å Kjøpe en Sako Quad i .22 og lurer på om noen vet om Quad sliter med samme problemet.

 

Presisjonen forøvrig skal vel være like god for begge riflene så vidt jeg forstår. Har Sako Vixen og 75 fra før og er veldig fornøyd med dem...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke merket noe spesiellt om dette på min Sako Quad med .22 løpet, men løpet blir lite brukt på jakt. Da er det 17hmr løpet som blir brukt.

Kjøp ei kvalitetsrifle så slipper du unna mye ergrelser.

Eks. Anchutz, Sako Quad, Sako Finnfire

Det er nok en grunn til at disse er noe dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Begge salongene mine kaster førsteskuddet om de har stått mer enn et døgn siden sist jeg skjøt. Saueren min setter alltid en 10.4 klokka ti om jeg mater den med sk rifle match. Cz455'en gjør noe lignende, ikke utenfor tieren men noe ut. Utkastet, om man kan bruke et slikt ord, blir ikke verre om jeg venter en uke eller to.

 

Det gir meg mer hodepine om jeg bytter ammotype (les: kulefett-konsistens), da får jeg stor høydespredning de første femten skuddene.

 

En vill gjetning fra min side er at utgangshastighet, hvor mye og hvor hardt kulefettet er, betyr mer for førsteskuddet enn om du kjøper cz, sako eller Sauer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...