Jump to content

9mm pistoler med under 1360g avtrekksvekt


Dankrokan

Recommended Posts

tanfoglio extreme serien leveres jo under 1000gram,

 

alle sig X series utgavene justerer du dette med en skrue, så problemfitt

 

1911 fikser en god børsemaker det, bestiller du den utrolig lekre svi 6 toms sightrackern av pvas fikser nok olav akkuratt så mange gram du vil ha ;)

 

Kort fortalt, alt av bra våpen i 9mm er dette greit å ordne.

Link to comment
Share on other sites

Husk at 1360 gram (3 pund) er en mer eller mindre tilfeldig valgt regel satt av et idrettsforbund, så er nok ikke nødvendigvis så mange fabrikkanter av 9 mm våpen som forholder seg til dette i særlig grad (er nok flere "rørtang"-produsenter som tenker på 1000 grams grensa).

 

Men som sagt er det jo som regel relativt lett å justere.

 

Tanfoglios nære tilknyttning til IPSC gjør nok kanskje de til et untak.

Link to comment
Share on other sites

En del er jo nevnt, tar et par til.

 

Pardini GT serien kan justeres ned.

 

CZ Shadow detter lett under 1360 med fjærbytte og/eller noen tusen skudd.

 

Sig X-Five Allround, uten justerbart avtrekk, trenger heller ikke mange tusen skudda før den detter under 1360 gram. Jeg har nemlig hatt den til Militærfelt, men ga opp til slutt. Holder såvidt 1000 nå, og det er bare på en god dag.

 

Wheelgunner, hva/hvordan skiller Tanfoglio seg ut? Jeg skjønte ikke helt den.

Link to comment
Share on other sites

Wheelgunner, hva/hvordan skiller Tanfoglio seg ut? Jeg skjønte ikke helt den.
Ikke dirkte relevant til NSF-felt, men relatert til
tanfoglio extreme serien leveres jo under 1000gram,
er de hovedsponsor for IPSC internasjonalt så muligens de faktisk tilpasser noen av sine modeller til den sporten.
Link to comment
Share on other sites

Da skjønner jeg. Ja, er jo brått det som er saken, at produsentene gir fanken i felt da det er et lokalt lite fenomen med en tilfeldig valgt og unødvendig høy avtrekksvekt. IPSC er selvsagt et mye større marked for for eksempel Tanfoglio, så det er klart at skal de tilpasse våpen så blir det mot praktisk og ikke felt. Og ingen vil jo ha 1360 grams avtrekksvekt hvis de ikke må. Men, vi har heldigvis fortsatt hauger av gode våpen å velge i til felt også.

 

Trådstarter, skal du ha 9mm til NSF grov (felt, hurtig, bane, whatever), er det tanken?

Link to comment
Share on other sites

Dere må ikke tro at produsenter som leverer internasjonalt bryr seg om hva noen holder på med i en by i Tyskland (Les: Befolkningstallet i Norge som er på størrelse med en tysk by).

 

Så til TS, stort sett alt av kjente merker og modeller kan få tilpasset en avtrekksvekt under 1360g. Var en kar på et stevne som hadde fått en CZ eller noe modifisert slik at den ikke holdt kravet på 1360gr.

Link to comment
Share on other sites

Vel... Jeg vil nok si at det er flere internasjonale produsenter som lager våpen spesifikt for skyteprogram de driver med i byer i Tyskland. Hvor de også bruker 1360gram som grense for avtrekksvekt...

 

(Og jeg som ikke skulle bidra i en tråd som omhandler det evigvarende temaet om hvordan kjøpe flest mulig 9mm uten noe aktivitet)

Link to comment
Share on other sites

Finnes der en oversikt over serieproduserte pistoler og hvilke avtrekksvekt de har (original fra fabrikk) ?

 

Hvis ikke, noen som vet hvilke "vanlige" 9mm pistoler på markedet som originalt har under 1360g avtrekksvekt?

1) Hva er formålet med spørsmålet ?

2) Avtreksvekt er ikke noe som sitter til evig tid og må korrigeres, så hvorfor

er da høyere eller lavere en 1360 ut fra fabrikk så veldig viktigt ?

Link to comment
Share on other sites

Dere må ikke tro at produsenter som leverer internasjonalt bryr seg om hva noen holder på med i en by i Tyskland (Les: Befolkningstallet i Norge som er på størrelse med en tysk by).

Jeg synes det er flott når noen faktisk bruker fakta i stedet for synsing i en diskusjon. Men fakta er at den folkerikeste byen i Tyskland synes å være Berlin. Og det kan virke som Berlin hadde 3 419 623 innbyggere pr 30. november 2013. Med det sedvanlige forbeholdet om hvorvidt Wikipedia sin informasjon er til å stole på.

 

Men inntil videre velger jeg å tro mer på Wikipedia enn på Rausheim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...