Jump to content

Noen med erfaringer med Leica 1600B?


Kiwi

Recommended Posts

 

Den viser temperatur og trykk, og vinkel.

I praksis måler den 12-1300m, eller over 1000 nesten uansett, eller 16-1700 om du ber til de høyer makter på en mørk, klar ettermiddag, og måler noe stort og hvitt.

Jeg liker min.

 

K

 

Link to comment
Share on other sites

Regner med at du setter in net mini sd kort i den, og at den beregner avvik ift temperatur og trykk? Er det så bra at man bare trykker, får verdien, og sitter greit i skiva opp til 600 uten avvik? Det gjør 10x42 HD-B´en…

Link to comment
Share on other sites

På 600m er det vel nøyaktig nok?

 

Kommer ann på bruksområdet. *spikke fliser* :mrgreen: Kunne godt tenkt meg en dings med funksjonene til HD-B, tenk så enkelt da.., men til prisene det opereres med velger jeg heller litt manuelt arbeid og å kjøpe kuler, krutt og løp istf.

 

og helt nøyaktig blir det jo ikke..

DFS-gutta bruker jo øyemål på 600m, og treffer vel bedre enn de fleste her inne kan få til :wink:

 

Flaut nok. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ok, ligger et hakk bak elektronikken på HD-B da skjønner jeg..

Jeg tror ikke du skal tilegne den alt for mye :wink: Gå inn å se på kalkulatoren! Håpløse greier :roll:

Leica har aldri skjønt ballistikk og kommer sikkert aldri til å gjøre det heller. De lager gode avstandsmålere med god optikk, og det er det hele.

 

Den eneste sivile avstandsmåleren som "kanskje" fungerer slik du tror er muligens denne: http://www.gseven.com/products/G7-BR2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...