Jump to content

Colt 1914


DasRuger

Recommended Posts

Beklager at jeg avbryter diskusjonen ved å prøve å svare på det TS spør om, men:

 

Delen går over ett mellom alle M1911-varianter, så hvis du trenger den kun for funksjonens del får du den hos alle seriøse våpenforhandlere.

Skal du derimot ha den for å beholde pistolen mest mulig original bør du forhøre deg hos mer spesialiserte forhandlere som f.eks. Sønju, eller ta en tur på militariamessen på Leto-hallen til helgen.

En annonse på samlerforumet.net (kjøp/salg-seksjonen er kun for betalende medlemmer) eller i en av militariasamlergruppene på Facebook kan nok også gi resultater.

Link to comment
Share on other sites

Er stopperen skutt i filler? I så tilfelle, kan det hende den kan repareres. Du vil jo aldri få en ny nummerlik (med resten av våpnet), selv om du klarer å skaffe en ny orginal. Den vil da enten være uten nummer, eller med et annet nummer.

Link to comment
Share on other sites

Det er sant. Er ikke snakk om å skyte mye med den. Bare en gang i ny og ne. Har ekstra hane utdrager og nå sleidestopp på vei. Skyter ikke et skudd med den før deler med nummer er byttet ut. Eneste som kan ryke med nummer nå er vel egentlig sleiden noe som bør gå bra..

Link to comment
Share on other sites

Det er sant. Er ikke snakk om å skyte mye med den. Bare en gang i ny og ne.

Det er mange deler på de våpnene, som har nummeriering. Så skal du ha reserve av alt, er det nok mer som må skaffes. Til og med lenkestykket, er nummerert. :)

 

Opp til deg, men jeg skyter litt med min som den er. :) Men jeg har da også en annen 1911 type, da en fra 80-tallet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...