Jump to content

Førstegangskjøper


LarsFromasj

Recommended Posts

Teller ned dagene til jeg kan gå ned på kammeret og levere søknader på mine første pistoler nå!

Skal levere inn søknader på finfelt, grovfelt, spesialpistol og revolverfelt.

Finfelt og grovfelt pistolene har jeg igrunn tatt avgjørelsen på hva jeg skal ha, men ikke på spesial og revolver.

Skal ikke skryte på meg at jeg har skutt mange forskjellige våpen, gått mest i typiske klubbvåpen som GSP, X-Esse og Ruger.

 

Men her om dagen prøvde jeg en Ruger SR22, og jeg må si jeg ble overrasket!Er vel 3stk i klubben som har en, og jeg har fnøset av de utseendemessig.

MEN de passet hendene mine meget godt og jeg skjøt bedre en noensinne med den.

Skjøt med pusetyt/brems på størrelse med en 338 brems, gøygøy!

Må vel innrømme at jeg ble forelsket, så jeg tenkte at dette kunne være noe og ha til spesialpistol, noen motsigelser fra de "O-Store Kammerguder"?

 

Revolver er jeg FULLSTENDIG blank på, så tips mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Revolver har mange muligheter, men, det enkleste er nok en 686, og få en liten jobb på avtrekket.

 

Spesialpistol er, som nhd sier, x-esse som er det mest fornuftigste visst du skal vinne. Jeg hadde aldri kjøpt den, men heller gått for en mindre versjon av 1911 i .45.. Men, så har jeg heller ingen planer om å vinne NM i spesialpistol!

 

Jeg undrer litt på hvorfor du velger spesialpistol istedenfor militærpistol først? Men, så vet jeg ikke hvilken grovpistol du skal kjøpe, så det er godt mulig at du kjøper en 9mm der, som vil gå i begge deler (grov/mil).

Link to comment
Share on other sites

Skal nok ha meg en 9mm, det er jo selvfølgelig mulig å droppe spesialpistol for å så søke fin, grov og revolver.

Så kjøpe 9mm, etterpå søke på militær å kjøpe en 45.

 

X-esse er det jeg har skutt mest med, men jeg leser at alle som skyter spesial bruker X-esse, som den små-hipsteren jeg er så vil jeg ikke være som alle andre, har INGEN som helst planer om å bli norgesmester i spesial klassen heller.

Noe ala Para Warthog 45acp hadde jo og vært gøy som spesialpistol, men som fersk skytter kan jeg forestille meg at rekylen kan bli noe heftig.

Skal ikke ha meg noe hardcore konkurranse våpen, mest opptatt av å ha det gøy, ikke vinne.

Missforstå meg rett, jeg har ikke låst meg SR22, skjønner det at X-esse er et mer optimalt våpen, men kunne tenkt meg noe annerledes:)

 

Kan vel bare si at jeg har planer om å kjøpe meg en GSG 1911 til finfelt.

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig å kjøpe en 9mm og f.eks en 686, 9mm kan brukes i både grov og militær, 686 i både revolver og magnum1 , dersom du deltar på noen stevner er det null stress å få innvilga dedikerte våpen til hver klasse senere.

Finpistol: her lønner det seg å finne en pent brukt konkurransepistol, alternativt kan en titte litt på f.eks xesse, ruger, buckmark etc. Gsg1911 er i Mine øyne søppel.

Spesialpistol: som nevnt, vil du se navnet ditt høyt på lista kan du være som "alle" andre og kjøpe deg en xesse, vil du ha det gøy og bare delta finner du den pistolen i kaliber fra 22 til 45 du liker best og som går i kassa. F.eks en sr22.

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig å kjøpe en 9mm og f.eks en 686, 9mm kan brukes i både grov og militær, 686 i både revolver og magnum1 , dersom du deltar på noen stevner er det null stress å få innvilga dedikerte våpen til hver klasse senere.

Finpistol: her lønner det seg å finne en pent brukt konkurransepistol, alternativt kan en titte litt på f.eks xesse, ruger, buckmark etc. Gsg1911 er i Mine øyne søppel.

Spesialpistol: som nevnt, vil du se navnet ditt høyt på lista kan du være som "alle" andre og kjøpe deg en xesse, vil du ha det gøy og bare delta finner du den pistolen i kaliber fra 22 til 45 du liker best og som går i kassa. F.eks en sr22.

 

Har såppas selvinnsikt at jeg kan si at jeg kommer aldri til og bli en konkurranse skytter på høyere nivå, så derfor tenkte jeg på en GSG til en fin kosepistol, anatomisk er ikke min greie.

Andre forslag til finfelt? Er glad i modifisere og pusse på pangene mine, så et bredt utvalg av accessories er nesten et must.

Har allerede bestukket gamlingen med kamferdrops, så nå er en rekylbrems på tegnebrettet, gjenget i 1/2-28 i 22. kaliber.

Hvorfor spør du? Fordi jeg kan og vil, selvom gamlingen begynner å bli dyr i drift, nå skulle han 2 poser kamfer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...