Jump to content

Hvilke rifle vil dere anbefale?


Proshooter

Recommended Posts

Det er nok AR-15 som gjelder, sleng med et .22 kit så har du billig trening. Sikte og avtrekk er det viktigste, deretter en god komp. Alt annet er mindre viktig/ preferanser, så lenge det fungerer. Mange foretrekker 18" løp med rifle lengde gassrør grunnet litt mykere veksling.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man tenker ny rifle, så er vell "Mest mulig rifle for pengene" : Stag Arms 3/3TM/3G.

 

Disse er veldig bra rifler til samme pris som en brukt bushmaster/dpms.

Googlet endel da jeg kjøpte min 3TM, og konkluderte med at riflene fra STAG er en god del billigere, og har hvertfall tilsvarende kvalitet som DPMS/Bushmaster etc+++

 

Pvas solgte/selger dem for 14,000,- mens sandnes arms ligger endel høyere.

Fin sak å starte med, så slipper du å punge ut masse penger før du vet nøyaktig hva du vil ha :)

Link to comment
Share on other sites

Om du har mulighet så bygg selv... få en børsemaker til å sette sammen løp osv i upper og kjøp avtrekk osv på sia. Husk dette er lego for voksne.

1 du slipper utrolig mye deler som slenger rundt som du aldri vil bruke

2 billigere

3 mer penger til ammo

 

Spør om å prøve andre sine ar15 og se om det er en kombinasjon du liker.

 

synes kvaliteten på stag er en god del bedre enn på noen dpms/bush jeg har sett/kjent på osv fra fabrikk.

Etter at BM fikk noe eiere så har kvaliteten gått sørover og gammle eieren startet ett nytt selskap med gammel BM krav.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Har en Stag 3G, og er meget fornøyd med den så langt. Den har den vanlige (har blitt fortalt at den er vanlig) AR-slarken mellom upper og lower, og buffer-fjæra høres under øret når du skyter, men frem til jeg fikk en MR308 i hus (den har verken slark eller fjærlyd) var ikke det et problem.

 

Avtrekket er godt, ergonomien er god, kompen er... akseptabel.

Funker like fint i Open som Standard, spørs bare om du setter på jern eller glass.

 

Sent fra min Nexus 6 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...