Jump to content

Treffpunktsendring 17hmr


MetalMorty

Recommended Posts

Igår var jeg å skjøt med 17hmr`n jeg har.

Sist gang jeg skjøt på blink med den var da jeg skjøt den inn, og fikk den da bang on på 100m.

 

Men når jeg skjøt igår så lå skudda 10cm opp og 2-3 cm til venstre. Jeg har ikke rørt tårna på kikkerten. Den ble bare pussa å satt i skapet etter jeg skjøt den inn. Jeg har sjekka montasjen og ingenting er løst,så jeg begynner å mistenke om det er kikkerten det er noe med..

Noen som har vært borti noe lignende?

Link to comment
Share on other sites

Er det en CZ 455 du har?

Under puss kan det komme olje mellom løpet og sylinderen du setter løpet inn i.

Dette kan medføre treffpunktforandring.

En annen ting er at de originale kikkertmontasjene har en slags "foring" på undersiden av kikkerten. Ser ut som tape. Denne forsvinner/krymper om den blir våte. Fjern den!

Jeg hadde samme problemet som deg etter at jeg brukte børsa i regnvær (treffpunkt 4 -5 cm rett opp på 60m).

Om det var punkt 1 eller 2 som var synderen vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det er en 455 Evolution Varmint. Har bare et billigsikte ,en Weaver Kaspa 4-16x44. Har planer om å bytte den uansett,den er så horribelt følsom på øyeplassering på full zoom. Og klikka på justeringstårnene høres og føles knapt. Montasjen er en Warne medium høy montasje. Har også en Sonic 35 demper.

 

Jeg har bare prøvd de to ammotypene jeg nevner,og CCI fmj har bedre presisjon enn Vmax`n til Hornady..skal teste ut mer fra CCI,tnt,osv..

 

Har hatt den ute av stokken da jeg satte på yodavefjør på avtrekket,kan kanskje være grunnen..har jeg ikke tenkt over. Jeg kan ikke huske jeg har dulta kikkerten borti noe.

 

Vindforholda var helt stille på lørdag,det var det også da jeg skjøt inn. Var oppe en tur igår å prøvde igjen for å se. Da var det som det skulle,men det var endel vind så skudda lå 3-4 cm til side.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk etter om skjefteskruene har riktig moment. På min CZ 455 løsnet skruene litt og da ble det galt. Jeg endte opp med å kjøpe en momentnøkkel for å skru skruene til riktig. CZ hadde forøvrig oppgitt feil moment i sin brukermanual, noe som medførte for hard tiltrekking av skruene første gang. Dette ble bekreftet av CZ selv og av SCHOU som ytet ypperlig service ved å gi meg en ny stokk. Disse festeskruene er kritiske for presisjonen. Jeg opplever også at det hjelper å pusse litt mellom seriene av og til.

Link to comment
Share on other sites

Har bare Zeiss Victory-sikter og har holdt meg til disse siden de kom på markedet. Samtidig bruker jeg bare montasjer av høy kvalitet for å eliminere bort det jeg kan av tekniske feil, for å unngå hendelser av den typen som her er nevnt. Når det er sagt har jeg opplevd at CCI TNT har hatt "slengere", og jeg stoler ikke 100% på den. Tror den trenger helt reint løp for å kunne fungere bra i min Anschütz. Pusser vanligvis mellom hvert 40. skudd. CCI gamepoint, V-max og Hornady V-max går helt likt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...