Jump to content

Eley club, var alt bedre før?


høggern

Recommended Posts

Jeg har skutt mye eley Club, på 80 og 90 tallet var dette meget god ammunisjon.

Jeg skyter enda på noe Club ammo fra 15år tilbake tid, på 15 m går den meget godt. Dette er ammoen som hadde gjenomsiktig bunn på plastboksene.

 

Men det er en del kompiser som bruker samme ammo av nyere dato og de er ikke like fornøyde.

Var eley Club bedre før i tida. Eller er det jeg som har hatt gode loter og kompisene som har dårlige loter?

Link to comment
Share on other sites

Nja, siden jeg skyter denne ammoen fra rundt årtusenskiftet nå i dag så er det ikke hukommelsen min som spiller meg et puss.

Eley standarden fra 90tallet som jeg skyter for tida går også meget godt. Mye bedre enn eley sport jeg fikk kjøpt for et par år siden å som i alle fall ikke skal være dårligere ammunisjon i følge skjemaet til eley. Eley sport er vel den kjipeste eleyen man får kjøpt i dag, men for 20 år siden var eley standard det samme.

 

Jeg skyter ca samme samlinger med eley Club fra 90 tallet som det skytes med eley team fra 2014. Rart.

Link to comment
Share on other sites

Har samme erfaring med Eley.

Er usikker på hvilken utgave vi fikk men eskene var gjennomsiktige med brunt lokk.

Kjøpte tilsvarende modell i fjord og presisjonen i mine våpen var dårligere.

Brunt lokk, eley standard. Det var vel rimeligste patron fra eley.

Denne ammunisjonen brukte bla forsvaret og mange skytterlag i DFS tidligere. Det jeg har brukt av det har vært god ammunisjon.

I dag er vel eley sport rimeligste patron fra eley, og fyller vel samme rolle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjøt mye Eley Club oppover nittitallet. Den var bra, ...
Brunt lokk, eley standard. Det var vel rimeligste patron fra Eley.

Eley Club og Eley Standard var vel to forskjellige patroner? Evt. forskjellige kvalitets-sorteringer av samme patron?

Forsto det alltid slik at Eley Standard ikke ga seg ut for å være å ha like høy kvalitet som Eley Club?

Mener å huske at Eley Standard i sin tid ble annonsert som billig treningsammo til 15 meter (og ikke anbefalt til 50 m) av forhandlere?

 

Eley Club har vært med oss siden tidenes morgen, mener jeg var borti den ammoen på slutten av 60-tallet, da i "gammeldags" enkel pakning med annenhver patron opp-ned.

Enkelte lot-er av Eley Club var faktisk ettertraktet av miniatyrskyttere for konkurranser i 50 m liggende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...