Jump to content

Fjerne glassblåsing?


Gunman76

Recommended Posts

Fjerne glassblåsing:

 

Må ha: 1 stk batteridrill (bør lage en eller annen form for festeanordning fpr drillen. Bryteren kan holdes inne med et par norgesglass-strikker.)

Trenger: 1-5 stk bomullspads på aksling (sånne runde pusseskiver i bomull til å sette i drillen) fra Biltema.

Trenger: 1 tube metallpolish fra Biltema.

Trenger: Batterilader og god tid.

- men det er nok laseggjørlig.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer i med de som sier at du bør la være- å få et pent resultat(ikke bare speilblankt, men faktisk pent uten å ødelegge linjer og detaljer) hvis du skal polere ned ett mattblåst våpen, er faktisk en ganske vanskelig oppgave, i motsetning til hva endel folk liker å tro.

 

Mattblåsing brukes ofte for å slippe å gjøre det grunnarbeidet som trengs for å kunne lage en blank finish...

 

Selg og kjøp en annen er nok et godt råd.

Link to comment
Share on other sites

Vurderte det samme, og forhørte meg med børsemaker om mulighetene, men fikk ca samme svar som gis her, mye jobb, og usikkerhet rundt hva slags resultat det ville bli.

Pistolen min var full av riper, og et par reparasjoner/utbedringer har gjort at finishen var litt varierende og enkelte deler kun kaldlånert, vurderte å glassblåse å blånere den på nytt, så begynte jeg å vurdere coating, ble etterhvert enig med meg selv om at jeg synes bronsefarga Cerakote var ganske stilig på en 1911.

Etter mye youtube titting og et par eposter med PVAS plukket jeg ut all innmat av pistolen, putta den i en eske og sendte den til sørlandet for Cerakoting, er spent på resultatet :D

Blir litt dyrere enn ny glassblåsing og blånering, men blir jo tilnærma rustfritt da (og pistolen blir jo knapt til å kjenne igjen, så det blir lav pris for "ny pang" :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...