Jump to content

Erfaring med Taurus


TigerBlack

Recommended Posts

jeg så noen Taurus pistoler her forrige dagen, blant annet en "kopi" av Beretta 92. Men til omtrent halvparten av prisen av en ekte B-92.

 

Er det noen her som har noe erfaring med denne fabrikanten. Det eg så av våpen derifra var relativt rimlige sammenliknet med andre fabrikanter.

 

 

Jeg er på jakt etter første våpen om ca 4 måneder så greit å begynne å se meg om.

 

Ser i første omgang på en 9mm og en .22 CZ og Glock er de jeg har sett mest på. Glocken har jeg skutt mye med, mens CZ har jeg ikke prøvd ennå. Er Taurus ett alternativ til disse ?

Link to comment
Share on other sites

Det var artig å høre :)

 

Det er klart det hadde vært en fordel å kunne prøve endel våpen før en bestemmer seg. Men er det noen våpenforhandlere som har egen skytebane i sammenheng med butikken ? jeg har sett dette flere steder i USA , men har ikke tenkt på det i Norge ennå.

Link to comment
Share on other sites

Det var artig å høre :)

 

Det er klart det hadde vært en fordel å kunne prøve endel våpen før en bestemmer seg. Men er det noen våpenforhandlere som har egen skytebane i sammenheng med butikken ? jeg har sett dette flere steder i USA , men har ikke tenkt på det i Norge ennå.

Jeg tenkte nå først og fremst på de du skyter sammen med. Spør flest mulig av de som skyter i klubben din om å få prøve noen skudd med militærpistolene deres. Og ser du et våpen du er interessert i på et feltstevne, så spør eieren om å få prøve en serie eller to på innskytingsskiva (som mange klubber har stående i nærheten av feltløypa). De fleste er ganske greie sånn, det er i alle fall min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en Taurus PT99 i 95 trur jeg det var, og den skjøt jeg vel minst 50 000 harde ladninger med!

Skifta ingen fjærer kun et par splinter til sikte osv, dem var sprø på disse første gjenrasjons Taurus kopiene av Beretta 92 "ene!

 

Var mye våpen igjen etter jeg solgte min, selv om jeg hadde skuddt mye mer en en Berreta 92 visnok skal tåle!

Har og har hatt mange Taruser samt mye annet og vil si en får mye får pengene ved kjøp av Taurus!

 

NB!: Verken Taurus pistoler eller revolvere liker bly kuler, skule vært brukt litt mer tid til polering av pipene! Blyer noe voldsomt , burde vært skolert av S&W Taurus ing.folka. :wink:

Link to comment
Share on other sites

En bekjent av meg har en RAGING BULL revolver i kal 44mag, som er skutt ca 5000 magnumladninger.

Og da mener jeg MAGNUMladninger.

Det er overhodet ingen tegn til slitasje eller slark noen steder :D

Gjør for ordens skyld oppmerksom på at dette er en som vet å rengjøre og holde våpenet i stad til enhver tid :D

 

Men nå er dette en revolver,,, ikke en Beretta 92 kopi . . . :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Drister meg frampå med ett spørsmål her, å tillater meg å løfte fram denne tråden i stedet for å lage en ny...

 

Er det noen av dere som har personlige erfaringer med Taurus 444B6, Raging Bull 44 magnum?

Syns den så utrolig lekker ut, å har vel for første gang hatt en "varm" drøm ei natt om et våpen..... :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Drister meg frampå med ett spørsmål her, å tillater meg å løfte fram denne tråden i stedet for å lage en ny...

 

Er det noen av dere som har personlige erfaringer med Taurus 444B6, Raging Bull 44 magnum?

Syns den så utrolig lekker ut, å har vel for første gang hatt en "varm" drøm ei natt om et våpen..... :mrgreen::mrgreen:

 

jeg var å så på en raging bull i 454 casull, men endte opp med en s&w 460 magnum i stedet.

For meg så det ut som taurusen var en eterligning av x ramma til s&w og prisen var temmelig lik så da var valget enkelt i og med at 460èn kan fores med 45 lc, 454 casull og 460 magnum.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

jeg var å så på en raging bull i 454 casull, men endte opp med en s&w 460 magnum i stedet.

For meg så det ut som taurusen var en eterligning av x ramma til s&w og prisen var temmelig lik så da var valget enkelt i og med at 460èn kan fores med 45 lc, 454 casull og 460 magnum.

 

Nå kom vel den rasende oksen før X-ramma? Det er vel mer naturlig å sammenligne Taurusen med rugers Redhawk, vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

selv om nyere taurusprodukter ser ut til å være av meget god kvalitet, skal det sies at tideligere taurusprodukter ikke alltid er like gode som de nyere. tilpasninger, og antagelig stålkvalitet/slitestyrke, har vært langt under det jeg er fornøyd med på de to eldre taurusrevolverne jeg har håndtert og skutt med. en av dem hjalp jeg eieren igjennom prosessen med å få den igang, i tillegg til de triksene som er "kosher" for å ordne opp i timingen på en revolver(oversize hand og bøying av denne) måtte vi til med et par guerilla-triks for å få den igang. i tillegg var entringskonen vanvittig overdimensjonert, antagelig for å kompensere for dårlig timing.

 

altså, ny taurus, som folket her sier, bra- m,en styr unna eldre brukte våpen, de er sannsylige kilder til mye filing eller børsemakerregninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Taurus Raging Bull 444 med 8" løp i 44 mag. Kvaliteten og finishen er glimrende, sikter og avtrekk er bra. Den er veldig presis. Har ingen ting å utsette på denne. Det er et av de få våpenene jeg har som ikke er modifisert på en eller annen måte, og ikke kommer til å bli det.

Har ingen erfaring med PT92 men har hørt mye ros om 1911-klonene. Fikk en gang tilbud om å kjøpe en Taurus semi-auto (tror det var en rustfri eller forniklet PT92) men det er den verste skrangle kassa jeg noen gang har holdt. Mer slark og løsere fit har jeg aldri sett. Mye, mye verre enn min Beretta 92F, som forøvrig er det mest skranglete våpenet jeg har :-)

Nei, om du har mulighet, prøv før du kjøper, det er smartest. I det minste hold den i hånden først.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...