Jump to content

Vihtavouri-krutt?


Anders

Recommended Posts

Det har i lengre tid vært borte i mot umulig å få tak på noe særlig Vihtavouri-krutt.. Selv Magne Landrø, som vel er importør, får ikke tak på som jeg har skjønt.

Noen som vet hva status er og når man kan forvente påfyll? Begynner å skrante i min beholdning..

Link to comment
Share on other sites

Men hvordan er det med fraktpriser på krutt?

 

Siden det ikke kan sendes med Posten, så vil det nok koste litt. Skal man få det tilsendt, så vil det lønne seg å bestille større kvanta

 

Eller du kan følge med på nettsiden til klubben din etter hvert :D

 

 

Hehe, will do 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har også vært på jakt etter N320, men det er det ikke mange som har, ivertfall ikke i slike kvanta at det lønner seg å sende! Men når det gjelder alternativ, så er det vel kun Norma sitt pistolkrutt som det er mulig å få i hos de fleste større våpenforhandlere?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Er det noen her som kan si hvor skoen trykker her

 

Er det Vihtavouri alene som kødder det til eller

Landerø som kødder det til ( de sitter å ruger på det så de altid har godt utvalg selv)

 

Har hørt at det er transport (innenfor landets grenser) som er problemet pga. div. lover og regler, kan vist ikke fraktes i lag med annet stykkgods osv. Men ferdig ladd ammo kan man frakte i bøtter og spann, sammen med hva det måtte være :shock:

Link to comment
Share on other sites

Det som er skylden i kruttmangel fra Vithavouri er det meste. Først og fremst er det Vithavouri som ikke lager nok, så er det Landrø som ikke skriker høyest slik at det som blir laget blir solgt til usa, også har vi transporten som ikke lenger kan kjøre krutt uten og fylle noen nye tullete regler osv husker ikke hva som var problemet men det var noe nytt med transport hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som kan si hvor skoen trykker her

 

Er det Vihtavouri alene som kødder det til eller

Landerø som kødder det til ( de sitter å ruger på det så de altid har godt utvalg selv)

 

Har hørt at det er transport (innenfor landets grenser) som er problemet pga. div. lover og regler, kan vist ikke fraktes i lag med annet stykkgods osv. Men ferdig ladd ammo kan man frakte i bøtter og spann, sammen med hva det måtte være :shock:

 

Dette er ganske riktig ja. Jeg har fått de to siste forsendelsene med "privat" transport

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...