Anders Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Det har i lengre tid vært borte i mot umulig å få tak på noe særlig Vihtavouri-krutt.. Selv Magne Landrø, som vel er importør, får ikke tak på som jeg har skjønt. Noen som vet hva status er og når man kan forvente påfyll? Begynner å skrante i min beholdning.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peders Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Selv ringer jeg rundt til ulike forretninger og spør om de har når jeg vet jeg skal ut å kjøre. Ender som regel alltid opp med noen kilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobble Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 http://www.hjemmelading.no/produkter/1199795623/1213622012 Her er det noe i hvertfall.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErikD Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Villmarksbutikken på Jessheim hadde endel forskjellig VV krutt forleden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Fikk nettopp en mail fra Landrø. Der trodde de krutt ville komme inn i morgen, da ville de ha alt unntatt N 320 + at det var lite igjen av N110, N330, N350 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted October 9, 2008 Author Share Posted October 9, 2008 Ser man det.. Har tydeligvis ikke fulgt helt med i timen.. Takker! Trond Alvestad som driver www.hjemmelading.no har jeg gode erfaringer med, og er dessuten "rett nede i gata for meg".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Men hvordan er det med fraktpriser på krutt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storm Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Men hvordan er det med fraktpriser på krutt? Jaktdepoet får sendt intill 10kg krutt/tennhetter/ammo til drøye 300kr, Drammen-->Trondheim... Dette var med Nor Cargo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Men hvordan er det med fraktpriser på krutt? Siden det ikke kan sendes med Posten, så vil det nok koste litt. Skal man få det tilsendt, så vil det lønne seg å bestille større kvanta Eller du kan følge med på nettsiden til klubben din etter hvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Münsterjeger Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Jeg har hamstret noen kilo krutt til mitt bruk når jeg skal begynne å lade. N140 N130 Er det noen holdbarhet på kruttet som jeg kanskje bør tenke på? ...nei jeg selger det ikke! JEg bare lader tidligere! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Men hvordan er det med fraktpriser på krutt? Siden det ikke kan sendes med Posten, så vil det nok koste litt. Skal man få det tilsendt, så vil det lønne seg å bestille større kvanta Eller du kan følge med på nettsiden til klubben din etter hvert Hehe, will do Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 Fikk tak på noen kg fra hjemmelading.no. Men det begynte å bli litt utplukket allerede. Og usikker fremtid hva V-krutt angår.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Ja, jeg har også vært på jakt etter N320, men det er det ikke mange som har, ivertfall ikke i slike kvanta at det lønner seg å sende! Men når det gjelder alternativ, så er det vel kun Norma sitt pistolkrutt som det er mulig å få i hos de fleste større våpenforhandlere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Ring til jaktpartner(gjøvik) vi har/hadde fulle skap med krutt sist jeg var på jobb tror det kun var N340 vi manglet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guffen Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Er det noen her som kan si hvor skoen trykker her Er det Vihtavouri alene som kødder det til eller Landerø som kødder det til ( de sitter å ruger på det så de altid har godt utvalg selv) Guffen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Tror ikke Landrø sitter å "ruger" på det nei. Fikk fra de i forrige uke, og har de, så sender de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 hver gang det mangler ladekomponenter tenker jeg bare et det er krig i verden... så det har vel noe med det å gjøre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Fikk tilsendt de nye Veil. utsalgsprisene på Vihtavuori krutt nå. Har steget litt siden i fjor ja kr 399 for pistolkruttserien(0,5 kg) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Bra jeg fikk kjøpt 3 bokser med 105 til gammel pris Ca 500,- for 140/540? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Bra jeg fikk kjøpt 3 bokser med 105 til gammel pris Ca 500,- for 140/540? 429 for 140 og 455 for 540 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bukken67 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Er det noen her som kan si hvor skoen trykker her Er det Vihtavouri alene som kødder det til eller Landerø som kødder det til ( de sitter å ruger på det så de altid har godt utvalg selv) Har hørt at det er transport (innenfor landets grenser) som er problemet pga. div. lover og regler, kan vist ikke fraktes i lag med annet stykkgods osv. Men ferdig ladd ammo kan man frakte i bøtter og spann, sammen med hva det måtte være Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Det som er skylden i kruttmangel fra Vithavouri er det meste. Først og fremst er det Vithavouri som ikke lager nok, så er det Landrø som ikke skriker høyest slik at det som blir laget blir solgt til usa, også har vi transporten som ikke lenger kan kjøre krutt uten og fylle noen nye tullete regler osv husker ikke hva som var problemet men det var noe nytt med transport hvertfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Er det noen her som kan si hvor skoen trykker her Er det Vihtavouri alene som kødder det til eller Landerø som kødder det til ( de sitter å ruger på det så de altid har godt utvalg selv) Har hørt at det er transport (innenfor landets grenser) som er problemet pga. div. lover og regler, kan vist ikke fraktes i lag med annet stykkgods osv. Men ferdig ladd ammo kan man frakte i bøtter og spann, sammen med hva det måtte være Dette er ganske riktig ja. Jeg har fått de to siste forsendelsene med "privat" transport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts