Jump to content

Sending av kniv til utlandet, eks: USA


Glenn Are

Recommended Posts

Jeg frykter hva svaret her blir, men må da være ett lovlig område å oppnå dette på?

 

Isåfall veldig trist siden man har så god kontakt med våre amerikanske knivinteresserte.

 

Alle kortene på bordet: Jeg har en kniv som jeg har tidligere laget, en knivmaker i statene vil gjerne ha denne, men det er sendingen som jeg mener gjør at dette ikke lar seg gjøre.

 

Jeg er seriøs, og vil gjøre dette på riktige måten.

 

Takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svart deg på dette i en annen tråd, men her er litt mer utfyllende info.

Det er overhodet ikke noe problem å sende en kniv til USA. Kniven pakkes godt, og du fyller ut adresseetikett og tolldeklarasjon som du får på posten og klistrer på. Så betaler du porto og leverer inn. I enkelte stater er det restriksjoner på enkelte typer kniver i forhold til omsetning og eierskap, dette må du nesten få mottaker til å undersøke.

 

Her finner du alt du trenger av informasjon:

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/carryon-cash-pakker-til-utlandet#tollinfo-eksport

Link to comment
Share on other sites

I enkelte stater er det restriksjoner på enkelte typer kniver i forhold til omsetning og eierskap, dette må du nesten få mottaker til å undersøke.

Springkniver, altså foldekniver med assistert åpning (switchblade) er forbudt i de fleste stater. Så har de diverse forbud mot kastestjerner og slikt, og mange stater har forbud mot å bære offentlig, kniver med blad over en viss størrelse.

Men kniver er ikke "våpen" som sådan i USA, de bruker ordlyder som "firearms and certain knives". Er det en vanlig kniv så er det bare å sende ivei.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...