Jump to content

Riflesekk fra ebay? Erfaringer?


isagang

Recommended Posts

Heisann! Surfa litt rundt på ebay når eg fant en riflesekk til en meget hyggelig pris!

Tenkte å høyre her inne om det var noken som har erfaringar med denne?

Dei fleste hadde vell gått for en eberlestock istede, men min student økonomi strekker ikkje til der...

 

Her er link til sekken: http://www.ebay.com/itm/321284347552?

 

Fekk opplyst at heile sekken er på ca. 60L , så tenker å bruke den mest som dagstursekk på hjortejakt der man kan putte rifla oppi ved lengre etapper og draging av dyr!

 

Noken som har tankar/erfaringar å komme med?

Link to comment
Share on other sites

Tok en nærmere titt på bildene, og må si at inntrykket mitt forsterkes. Jeg regner med at litt av grunnen til at du ønsker en sekk som dette, er for å ha en god måte å bære rifla på. Da ville jeg avventet og spart litt penger som jeg hadde brukt på et kvalitetsmerke. Jeg stoler ikke nok på denne her til å ville bruke den til noen av mine våpen. YMMV.

Link to comment
Share on other sites

Ved den prisen er det bare å kjøpe.

 

Det eneste som holder meg tilbake er gniertendenser og

det hersens fortollingsgebyret...

 

Kjøp gjerne flere så har du julegaver/salgsobjekter.

Det er sikkert en fattig speidergutt som hugger til

 

Husk å gi rapport tilbake her så vi andre får vite.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Kan jo vente til 111HK får den inn igjen, er jo $20 billigere der så da slipper du vel akkurat unna MVA og fortollingsgebyr og som ellers ville bringe prisen opp til 567,-. Omtrent en tredjedel av prisen for en Eberlestock H2 Gunrunner som du kan regne med at holder en helt annen kvalitet på både den ene og andre måten.

 

Foreslår at du ber familien om å spleise på en H2 i julegave :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan alltids komme med en liten "review", er ett par år siden jeg kjøpte den nå.

 

Det er en jallasekk, helt klart. Mest idiotisk er kanskje at den løse rifle forlengelsen til topplokket som ikke tetter m.t.p regn og er lite justerbart i høyderetning. Er bare èn borrelås innstilling.

 

 

Men den henger da fortsatt sammen, ingen ting som er ødelagt såvidt jeg kan se.

Har brukt den som ett futural.. og i mitt hode trenger man ikke stole all verdens mye på ett riflefutural, så deler ikke helt bekymringen til razumny.

Den vil trolig vare omtrent akkurat like lenge som den typiske reklame ryggsekken man gjerne får i firmagave. Før eller senere ryker nok både glidlåser og skulderstropper.

 

Den har to praktiske aspekter. Man har god plass til ammunisjon, kronograf, hørselsvern, termos, blinker og annet krimskrams i tillegg til rifla. Og man kan ha begge hendene fri til å bære andre rifler de få metrene fra bilen til skytebanen.

 

Men på jakt er den ikke å anbefale. For tykke skulderstropper og suger nok vann som en tørr svamp.

Link to comment
Share on other sites

Etter at både stipend og lønn tikket inn på konto nå i ettermiddag, måtte eg bare prøve.

Så får vi sjå...

Frykter kvaliteten er som dere beskriver, meget dårlig, men har då vertfall en fin sekk til å komme meg til og fra skytebana med alt pikkpakket vi treng :lol:

 

Skal komme tilbake seinare for å bekrefte, evt.avkrefte påstandane dokka!

Link to comment
Share on other sites

Vet du hva isagang?

Jeg tror ikke du skal bekymre deg.

Jeg har to ryggsekker fra Kina som brukes om hverandre på rypejakt, ferie, småturer osv.

De er begge sydd i cordura med STERK tråd og sømmene er gode.

Det er gjort godt handverk med begge sekkene, ses lett på syinga.

Syr en del på jobb selv så god søm er lett å gjenkjenne :)

 

Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Då var sekken komt inn døra og har blitt brukt på 2 jaktturar. Må ærlig innrømme at eg er ganske positivt overaska.

Sekken er veldig god å bære på vanlige turar utan å ha for mykje vekt i, og min sako finnlight ligger meget godt i futteralet uten demper.

Gode glidelåser, og store lommer på sidene som lett rommer ei 1,5L flaske. Lomme på toppen med god plass til utstyr som burde vere lett å få tak i.

Trur den kanskje blir erstattaren til min norønna hjerkinn resten av sesongen, på grunn av sidelommene, futteralet og bærekomforen.

Link to comment
Share on other sites

"Nine Eleven" brukes som referanse til terrorhandlingen i New York da World Trade Center ble rammet av kaprede passasjerfly. Amerikanerne skriver måneden før dagen, alså 11/9 blir 9.11

 

Antar det bare er en liten lur omskriving av 5.11 for å lure veldig lettlurte personer.

 

edit: ser det allerede her skrevet i tråden, mental note.....les hele tråden før man svarer :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Fekk opplyst at heile sekken er på ca. 60L , så tenker å bruke den mest som dagstursekk på hjortejakt der man kan putte rifla oppi ved lengre etapper og draging av dyr!

 

Noken som har tankar/erfaringar å komme med?

Jeg kjøpte den i camo til under NOK 350.

 

911 Military USMC Army Tactical Molle Hunting Hiking Camping Rifle Backpack Bag

http://www.ebay.com/itm/911-Military-US ... 2ed9c32837

 

Jeg har sett over sømmene og den synes greit sydd.

Materialet er solid/tykt og litt i tyngste laget.

Jeg liker ikke overflaten på materialet men det er meg.

Den er sterk justerbar i dybden ved at en del stropper kan justere dybden av rommet på ryggsekken.

Mitt største ankepunkt er at bakpanelet har 1 stk stor/lang glidelås og hvis glidelåsen svikter så blir det upraktisk/game over.

Jeg har derfor lagt inn 5 sorte strips, 5 meter sterk tråd, 1 passende nål og en liten kniv slik at jeg kan snurpe den sammen hvis noe svikter.

 

Som riflesekk på dagstur - Grei nok uten at jeg jubler.

Den gnisser litt så vær klar over det hvis du trenger en lydløs sekk.

Som sekk til en speider - Jeg ville sjekket loppemarkedet først

etter en pent brukt Bergans med ramme.

Lavere vekt og ramme lokker.

(Men den unge Speider går sikkert for denne - Den ser jo Tacticool ut :-)

 

Den har ett greit bærehåndtak i sort plast skjult bak en glidelås.

Jeg mistenker at den er litt for lang til å gå under radaren og bli kabin bagasje på fly.

 

Rifla går greit oppi, men vanntett blir det ikke med mindre den har avtagbar/foldbar stokk. (96-100cm under lokket)

Som Range bag for rifle er den grei.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...