Jump to content

Ny Mini 14 kolbe.


Istagg

Recommended Posts

 

Kommer visstnok i sort, Desert Tan, og OD Green.

 

Det som er interessant for min del, er et brattere og mer ergonomisk grep, + justerbar lengde på kolben, og justerbar kolbeforhøyer rett ut av eska.

uten at man må sette på en übertactical M-4 clone kolbe med et livsfarlig frittstående pistolgrep og rails.

 

 

JAE stokkene koster $700, for kun en basic stokk. Delene for diverse justering kommer i tillegg.

Så det er vel ingen tvil om at disse er i to helt forskjellige prisklasser. Ikke at JAE produserer kolber til Mini 14.

 

Archangel stokken til Mini 14 har visstnok ikke vært på markedet mer en et par uker, så det kommer vel noen review's på tuben etterhvert.

Jeg har en søknad på Mini 14 inne til behandling i systemet nå. Så skal det vel spares litt kroner før det blir handling :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Fant en fyr på youtube som har en review og noen videoer om denne stokken.

 

 

 

Tror han sa iløpet av en av videoene, at mini 14 hans var lettere med denne stokken, enn med Archangel Sparta stokken.

Jeg sendte han en melding og spurte om han hadde nøyaktig vekt. Får se om jeg får svar :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tenkte mest på hele sulamitten med justerbar kinnstøtte og kolbelengde på et halvautomatisk våpen.

 

Vepr Super "fullpakke" har justerbar kinnstøtte, om enn ikke justerbar kolbelengde. Men den er selvfølgelig utført i tre :roll:

 

"og hvis jeg med denne riflen,

har fornærmet noen av dere

så er det sikkert at han er en byråkrat

eller herre fra Pe-o-de"

 

Fritt etter Daniel Viglietti / Lars Klevstrand

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om dere la merke til det, men den Midway linken dær, er til stokken som passer til Springfield M1A/M-14.

På Promag sin side, koster den stokken det dobbelte av det stokken som passer til mini-14 gjør.

$308.89 http://promagindustries.com/springfield ... stock.html

 

La oss bare håpe at når Midway hær på berget får den i sortimentet sitt, så er det med en lignende pris forskjell.

D.v.s ca 1700,- kr

:winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk svar fra Midway Norge og Midway Tyskland at de ikke kan levere AAMini stokken.

Pro Mag Archangel kan ikke levere til Norge og ellers har de fra USA problemer med å levere produkter med en verdi over 100$ pga eksporttillatelse.

Foreslår at så mange som mulig henvender seg til Grs og KKC for å få dem til å lage stokk til Mini 14.

De leverer vel bedre kvalitet også...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...