Jump to content

Farvel Nosler Accubond


Linduvarri

Recommended Posts

Ja det så litt drøyt ut!

 

Har aldri sett det så gale på hjort eller rådyr. Eller elg for den saks skyld. Men har sett det på rein flere ganger. har ikke skutt nok rein til å utale meg konkret, men kanskje du skulle lagt ut en tråd på villreinjakt 2014 å spurt der?

 

Men en tanke jeg har sittet med før er at det blir lettere blodige / blodspengte sider på reinen enn hjorten.

 

Det sise at reinen er et lettskutt vilt, å hjorten et harskutt vilt. Kanskje det har noe sammenheng?

 

Børge

Link to comment
Share on other sites

På streken (i ringen) klokka 12 er et bra plassert skudd i min bok. Men det er ikke iht jegerprøveboka.

 

Men vi som har kommet til både sjels år og alder og har æresmedlemskap i GGG's ungdomsavdeling stoler vel ikke helt 100% på at alle anbefalinger alltid gjelder.....

 

Klokka 12/1 og ei relativt lettekspanderende kule gir umiddelbar effekt på alle firbeinte

Link to comment
Share on other sites

Brukt 250 grains accubound i 9.3 en i 2 år nå. og har skutt noen elg med den. og de har vært veldig fine, men her tusler det avgårde i 710 m/s. Har nå handlet inn 140 grs til 6.5 en. brukte oryx i både 180 og 200 grs før dette, dette i 3006, pr nå så er total bilde bedre med accuen. Men nå er ikke grunnlaget så stort enda. Blir å teste 140 grs på hjorten om noe ndager, håper det blir noen slakt og se på da :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
Sauer 150 skrev (På 27.8.2014 den 22.58):

 

Men vi som har kommet til både sjels år og alder og har æresmedlemskap i GGG's ungdomsavdeling stoler vel ikke helt 100% på at alle anbefalinger alltid gjelder.....

 

Klokka 12/1 og ei relativt lettekspanderende kule gir umiddelbar effekt på alle firbeinte

Med andre ord, skyt høgt midt ovanfor bogen eller litt bak vil ein ha hurtig/umiddelbar virkning? Då tar ein vel med seg ryggsøyla og då er det vel fort slutt. Hmm trur eg vil ha litt meir marginar.

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...