Jump to content

Arve uregistrert rifle


Arctichuman

Recommended Posts

Ok, nå har jeg lest opp og ned ang. det å arve uregistrerte rifler, blir ikke noe klokere..

 

Så da lurer jeg på hva som må til for å jeg skal kunne få arvet og registrert en Kongsberg M67(F1) uten at det blir noe rabalder om destruksjon eller lignende.

 

Dette våpen skal brukes i DFS-sammenheng.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro det at så lenge du spiller med åpen kort å tar med deg en bekreftelse på medlems skap å sier at denne rifla dukket opp under feks i dødsbo i fam vist du derimot reg den som arv vil du få beholde våpen uten medlem dkap men ikke kjøp ammo til våpen å ikke i teorien ikke bruke den

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av samme oppfatning som Highpower. At den skal være uregistrert er usannsynlig.

At folk roter bort ting, som for eksempel et våpenkort, og at politiet har sopp i systemet er ikke bare sannsynlig, men noe jeg villle satt penger på. 8)

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg kunne bidra med noe her, da min bestefar som døde for 20 år siden etterlot seg diverse våpen. Et av våpnene viste seg å ikke være i systemet til Politiet, en Krag banerifle som bestefar brukte i DFS. Vi har nettopp sendt inn søknad på denne for å få den overdratt til min mor i affeksjon (skal siden til en av mine brødre). Vi skrev et lengere vedlegg som beskrev min bestefar, hva han drev på med, at han var befal i HV i hele sitt liv, deltok på uttallige stevner og landsskytterstevnet hvert år og i det hele tatt sannsynliggjorde at dette våpenet ikke var ulovlig, men at en glipp må ha skjedd. Min bestemor fikk overdratt våpnene under amnestiet for endel år siden, og vi mistenker at det var da det skjedde noe krøll. Ikke usannsynlig, slik Olesøn skriver. Vi venter også spent på svar.

 

Jeg er enig i at det er usannsynlig at en DFS-rifle er uregistrert...

 

Legg med masse dokumentasjon, og blidgjør saksbehandler :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...