Jump to content

Nye priser for oppskyting til storviltprøven.


seawolf

Recommended Posts

Hvis det er det laget trenger for å få ting til å gå rundt, betaler jeg gjerne.

Skytebanen var nyåpnet i fjor, så det er nok brukt en del kronasje der.

 

I og med at jeg er passivt medlem og ikke DFS-skytter blir det ikke å stille på møter eller engasjere meg på annen måte.

De får drifte laget de som er aktive, og så får jeg heller betale det de mener de bør ha...

Link to comment
Share on other sites

Våpen og jakt har dere råd til, men å legge igjen noen kroner lokalt på skytebaner er vanskelig. Men at det er forskjellig praksis rundt om er nok helt riktig.

 

Kos dere med hobbyen, den koster som alle andre hobbyer.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Våpen og jakt har dere råd til, men å legge igjen noen kroner lokalt på skytebaner er vanskelig. Men at det er forskjellig praksis rundt om er nok helt riktig. sako_35

 

For min egen del; jeg sier ikke på noen som helt slags måte at det er vanskelig.

Det jeg stusset på i utgangspunktet var den store økningen fra det ene året til det andre.

Det andre er den tilsynelatende store forskjellen i praksis lagene imellom.

 

Jeg antar at jegerskyting er en ikke uvesentlig del av inntekten til et lag, og jeg skjønner godt at laget vil ha fortjeneste på dette.

Link to comment
Share on other sites

For egen del, så er jeg medlem, lite tid til dugnad i klubben, så jeg betaler det koster.

 

I den klubben er det jaktskyttere som trener/skytteprøven som skaffer inntekter til klubben, pengene går ut igjen til oppussing av lokaler, holde skiver og monitorer i stand, og DFS skyttere i aktivitet! Så noe stort overskudd er det ikke der! :)

60kr for trening, 150kr for oppskytting, for medlemmer. Hvordan prisene er for ikke medlemmer vet jeg ikke.

 

Jeg koser meg med skyttinga når jeg er der, og med det sosiale.

 

I en annen klubb jeg frekventere er det en 60kr for trening og 150kr for oppskytting for ikke medlemmer

Er gratis trening for medlemmer, og tror også de har gratis oppskytting for medlemmer.

 

Så det varierer hvordan dette foregår rundt om!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...