Jump to content

Revolvere fra Armi Olmi


Lindskog

Recommended Posts

Regner med at det er flere som så dette i nyeste Skytternytt, men da jeg ikke kunne finne noen tråd om det tenkte jeg det var like greit å starte en.

 

Bruk av kulelager i mekanismen og Lothar Walther løp høres jo bra ut, ramme av aluminium høres ikke fullt så bra ut. Om ikke annet så har de ihvertfall klart å sette låsehakka i tønna på riktig sted, i motsetning til f.eks. S&W. Børselars blir visstnok importør. Aner ikke hvordan prisen blir.

 

http://www.olmiarmi.it/home.php?idp=2&lingua=1" target="_blank

 

Olmi-963MF-11.jpg

 

olmi.jpg_650.jpg

 

img_revolver.jpg

Link to comment
Share on other sites

Joda, alu kan være veldig bra det, er mer feelingen for min del - jeg liker stål og tunge våpen. Mulig dette kan være et bra valg for for folk som ikke liker tunge våpen - 6" revolver på 860 gram bør jo funke greit til enhåndsskyting for de aller, aller fleste. Ellers er det jo også godt mulig at det kommer varianter i helstål etterhvert.

 

Jeg vet ikke når de kommer til Norge, har ikke hatt kontakt med Børselars. Regner med at info om både dato og priser kommer fra den kanten etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Det ser sånn ut på bildene ja. En heller merkelig beslutning spør du meg.

 

Nå er vel dette såpass nytt at jeg regner med at det sikkert kommer flere muligheter etterhvert. Stålramme og justerbare sikter er vel to ting som burde gjøres tilgjengelig så snart som mulig.

 

Ser også at de har valgt square butt ramme. Lurer på om de er kompatible med grep til S&W? Det hadde vært en stor fordel.

 

Om jeg synes de er så pene vet jeg ikke. Den fremre låseknappen til tønna (går ut ifra at det er det det er, men vet ikke) gir meg litt følelsen av en vorte.

Link to comment
Share on other sites

1: Gå til "gun configoratore".

2: Bruk en H-11-t-s masse tid på å leke deg med farger.

3: Finn ut at du har lyst på en.

4: Finn ut at du ikke har råd til en.

5: Bli sint på kammeret. (For det er kammerets skyld at jeg ikke har råd. Nemlig.)

6: Gå i fjøset fordi du er for sint til å surfe mer på dette møkkaforumet som bare viser deg ting du får lyst på.

7: Kom på at du er sint på Listhaug.

8: Kapituler, gå inn igjen, surf mer....

 

Grønn ramme og svart tønne er jo litt tøff. Og jeg har bare .22 i revolver....

Link to comment
Share on other sites

Synes revolveren så meget bra ut men er inig med deg i at aluramma var en merkelig beslutning. Hjelper ikke hvor bra den er ellers om den veier ca. 800g! Da blir den for "slengete" til konkuransebruk, annet enn til SR! Kommer den med stålramme kan den være mer aktuell for min del, ellers ikke. Noen som har hørt antydning til hvor mye disse kommer til å koste?

Link to comment
Share on other sites

Ligger i samme bås som Olesøn her... Inkl. dette med Listhaug.

 

Ekstra trasig er det når man har en innvilget søknad på revolver i kaliber ihht NSF revolver som er på vei tilbake fra kontoret :(

 

Om jeg må slå meg konkurs etter all denne handlingen, kan man "verne" våpna fra namsmannen? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Singel. Hjemløs. Blakk. Alt med èn lovendring... :mrgreen:

 

Fra spøk til side:

Jeg er ikke, og vil heller aldri bli, en håndvåpenskytter som higer etter pallplasser og berømmelse.

Handel av eventuelle håndvåpen vil bli etter hjertet, ikke hodet. Så da blir liksom ikke aluramme det viktigste/verste man tenker på. I dette tilfellet er det utseende som vekker havesyken. Jeg synes den er tøff. Og "tøff" er ervervsgrunnlag nok for meg personlig. Og når man står på jordet eller bana og trener på egenhånd eller med familie/venner gjør det fint lite om revolveren er i letteste laget for seriøs konkurranseskyting. Så da blir det å veie for og i mot.

Hvordan ligger denne an i forhold til andre ting i samme kaliber som man har lyst på...? :think:

Link to comment
Share on other sites

Virker ikke akkurat, som et våpen for hurtig omladning, men med ekstremt med trening går vel det også.

 

Sylinder utløser a´la DW foran og a´la S&W bak. Blir nok bunn solid opplagring og som nevnt rett plasserinmg av sylinder låse hakket. Men noe våpen for hurtige magnum serier er jeg tvilende til at det er.

Link to comment
Share on other sites

Kommer vel litt an på hva du mener med hurtig omlading det. Plassering av den låseknasten foran ser ganske så fornuftig ut egentlig (praktisk altså, ikke estetisk). Til IPSC Revolver? Kanskje ikke. Til PPC? Tror jeg absolutt skulle gå med litt trening (der er det nok heller det veldig lave vekta som setter grenser). Til alt annet man skyter her i lander så lader man jo ikke om revolveren på tid, så da er det jo greit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...