Jump to content

Forgylling av pistol


wobbot

Recommended Posts

Noen som har erfaring med forgylling av våpen? Har vurdert å kjøpe en Tanfoglio Gold Match, og syns jo den burde være gullforgylt. Er ikke interessert i synsing om at dette er dumt, barnslig el.likn, men vil høre om noen som har grunnlag for å uttale seg om pris, holdbarhet og evt en plass de kan gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Centrum Fornikling drev med sånt i gamle dager, og gjør det tydeligvis enda i følge deres egne hjemmesider

 

http://www.centrumfornikling.no/" target="_blank

 

Holdbarhet på slikt er normalt svært bra, i det minste på "vanlige" ting, hvordan det er med våpen vet ikke jeg da jeg ikke har en "gyllen" pistol, jeg trodde det var forbeholdt diktatorer og sengevætere.

 

article-2066087-0EF07F9300000578-563_634x375.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk forniklet ramma på en FN Borwning HP, en gang for mange år siden. Men husker ikke hvem som utførte det. Pistolen ble fin og det var holdbart.

 

Hvis du driver med Dynamisk, vil jeg tro gullet blir raskt slitt vekk mot hylstret. Gull er jo ganske bløtt. Men på et våpen som ikke får slik slitasje, er det sikkert ok.

Link to comment
Share on other sites

Har til dags dato aldri delt ut blåøye til folk som kaller meg harry, så det kan jeg leve med. I min verden er det viktigere at jeg er fornøyd enn hva andre mener. Erkeharry tror jeg faktisk ikke er noe ord, så velger å ikke forholde meg til den påstanden. Kun felt og litt hurtig og presisjon, så bruker ikke hylster. Får ta ei ringerunde og snakke med folk som driver med såntno. Gøy å ha ting ikke alle andre har. Derfor jeg også har to revolvere som har blitt omtalt som golfkøller. Det er bare å stemme: Wobbot 4 dictator :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det er flere i ditt distrikt som driver med forkromming og fornikling etter båtbransjen.

Det er innholdet i karene som er forskjellig, men sør dem om de har alternativer.

Det er nok ikke gullplettering du vil ha men noe som har fargen og eller glansen.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er ute etter er å belegge pistolen med noe som enten er, eller ser ut som gull, er holdbart, og såklart ikke går ut over presisjon eller funksjonalitet på våpenet. Regner med det sikkert er flere måter å gjøre dette på, derfor jeg fisker etter tips her :smile:

Link to comment
Share on other sites

Centrum fornikling ville ha litt over 10.000,- +mva hvis de skulle gjøre den holdbar, men det kunne hende det holdt med et tynnere lag, så det kunne koste ned mot 5000,- +mva... Litt stive priser syns jeg. Skjønner godt at det bare er diktatorer som har gullgønnere... :roll: Titannitrid så ikke dumt ut. Tydeligvis det som er på Dessert Eagle... Noen som vet hvor sånt kan gjøres her til lands?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...