Jump to content

Rcbs rock chucker master kit


hammertime

Recommended Posts

Noen som vet hvor msn får dette , til en ok pris ...

Har sett det tidvis på midway til 3200 ca , men da var jeg usikker ...

Men nå har jeg bestemt for og begynne og lade ...

Har sett til 280-350 usd eks frakt osv , hvordan er det og ta inn det til Norge ?

Hvilke utgifter på løper da ?

Noen som vet ?

Eller vet om noen butikker i Norge som har det til rundt 3000?

Tips mottas ...

Link to comment
Share on other sites

Posten tar 270 i fortollingsgebyr for alt over 1000-lappen, og så kommer det 25% moms på toppen av prisen (inkludert fraktkostnader).

 

Gitt en totalpris på 350 USD fra forhandler, inkludert frakt, kommer det på 437,50 USD, pluss 270 NOK, totalt ca 2850 NOK.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Er egentlig ute etter samme settet selv, så si ifra om du finner det til en bra pris et sted :) selv vurderer jeg også lyman presse, men har som andre her en knapp på RCBS settet. Har sett settet annonsert til litt forskjellig pris, men da har også innholdet vært noe ulikt. Ser nå at de fleste sett selges uten hylsetrimmer som jeg gjerne vil ha. Er helt nybegynner, så jeg veit ikke hvorfor jeg vil ha det, men har prøvd tilsvarende hos en kompis og det et vel mye av grunnen. Grunnen til at lyman vurderes er den digitale kruttvekta som følger med.

 

Når det gjelder import fra bl.a USA så kan de av en eller annen grunn ikke sende pakker med dette innholdet ut av landet. Veit ikke hvorfor, men der jeg har sjekka gikk ikke det. Mulig det går om du kjenner noen der som kan bestille det i sin adresse for så å videresende til deg, men blir jo litt knotete.

 

Send meg gjerne en pm med hva du ender opp med, så kanskje jeg kjøper fra samme plassen :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett ut som det følger med hylsetrimmer på de rcbs settene som har vært solgt nå i det senere, litt synd, for det er et must om en skal lade rifle, og da må en jo supplere. Ser at jaktdepotet selger et Lyman sett med digitalvekt og hylsetrimmer til ca 3600, ser ganske ålreit ut. Lyman pressa er temmelig lik Rock chuckern, men har ikke selv noen erfaring med den. Merk også at digitalvekt ikke er noe must, balansevekt er minst like nøyaktig, men dersom du velger å veie f.eks hver enkelt patron blir digitalvekt en god del raskere.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett ut som det følger med hylsetrimmer på de rcbs settene som har vært solgt nå i det senere, litt synd, for det er et must ..... jaktdepotet selger et Lyman sett med digitalvekt og hylsetrimmer til ca 3600, ser ganske ålreit ut.......

 

Ja er det settet fra jaktdepotet med hylsetrimmer og digitalvekt fra Lyman jeg har vurderer fremfor RCBS. Tror det blir mitt valg dersom ikke trådstarter her kommer opp med noen supertilbud andre plasser :)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så mange tilbud og komme med , finner ikke så mye fler enn de som er nevnt oppover i tråden her ...

Fant noe på Bergen jakt og fritid ?

2850 men tror det var noe noe som ikke gjelder mer ?

Ikke umulig at jeg henger meg på oh kjøper en sånn lyman presse selv , :-)

Erfaringer med lyman mottas derfor med takk det også :-)

Link to comment
Share on other sites

Et alternativ er jo å kjøpe et vesentlig billigere lee sett og supplere etterhvert.

 

Det kan være ganske lurt for mange. Jeg har ladesett fra både RCBS og Lee, men ser stadig noe som jeg har mer lyst på. Hvis en allikevel kommer til å bytte ut enkeltkomponenter etterhvert, så kan en likegodt starte med Lee. Det skiller såpass på prisen at for mellomlegget kan en kjøpe minst EN komponent av høy kvalitet. Skikkelige dier f.eks. Så slipper en å først betale for standardier fra RCBS, og deretter noe skikkelig fra Redding eller Forster bl.a

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett ut som det følger med hylsetrimmer på de rcbs settene som har vært solgt nå i det senere, litt synd, for det er et must ..... jaktdepotet selger et Lyman sett med digitalvekt og hylsetrimmer til ca 3600, ser ganske ålreit ut.......

 

Ja er det settet fra jaktdepotet med hylsetrimmer og digitalvekt fra Lyman jeg har vurderer fremfor RCBS. Tror det blir mitt valg dersom ikke trådstarter her kommer opp med noen supertilbud andre plasser :)

 

 

En sånn hylsetrimmer som ser ut som en liten dreibenk er fin og ser jo kjempeproff ut; etter 50 hylser er du dritt lei av sitte der å snurr på sveiva. Da setter du på en liten batteridrill/skrumaskin. Men hva med en snarvei; kjøp Lee sin hylsetrimmer; koster omtrent ingenting, kan ikke justeres feil og er raskere enn en sånn sveivesak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...