Jump to content

Butikker rundt omkring i Hedmarksområdet.


hunter boy

Recommended Posts

På Elverum er det sportsbutikken (G-Sport?) på Mart'nssenteret. (Nå kalt Amfi)

Det er også en fin liten butikk i storgata, inn ei dør og ned ei trapp.

På Hamar er det vel fint lite.

Vinstra har Holstad Våpen. Altså gamle Vinstra våpen. (Ja, det er Oppland, jeg vet.)

Og ellers er det vel tynt tror jeg.

Ingen oppover Østerdalen så vidt jeg vet, men jeg blir glad hvis noen korrigerer meg på dette.

Link to comment
Share on other sites

Elverum Jakt og våpen heter den i Storgata i Elverum. Kjekk liten butikk.

 

Ellers vet jeg at sportsbutikken på Koppang har hatt våpen og jaktutstyr (ikke mye) før, men det er noen år siden jeg var innom der nå.

 

Magasinet har for øvrig etablert seg utenfor Hamar, men de har ikke våpen eller ammunisjon pr i dag. XXL kommer til Hamar i løpet av dette året, tror jeg. De kommer i hvert fall.

 

En skulle nesten tro det burde vært flere bra jakt og våpenbutikker i fylket her, hvor det bor en jeger i "annethvert hus". Men, få folk, blant landets laveste gjennomsnittsinntekt og avfolkning av bygdene øker vel ikke akkurat interessen for å etablere noe nytt utover i distriktene...

Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale Elverum Jakt og våpen! God service og solid fagkunnskap. Har også solid børsemaker direkte tilknyttet butikken. Jeg tenker at det er viktig å holde de veldig få spesialbutikkene for Jakt og Våpen i ånde. Tross alt er det greit å kunne diskutere ulike løsninger direkte m en som er oppdatert uten å måtte maile eller ringe. Som regel kan en også få gode priser, selv om de mindre forretningene har langt høyere innpriser enn de store på nettet, og dermed sitter igjen m mindre netto. Jeg "prøver å ikke prute så mye", støtter lokalt næringsliv!:)

Link to comment
Share on other sites

Vinstra har Holstad Våpen. Altså gamle Vinstra våpen. (Ja, det er Oppland, jeg vet.)

De stengte dørene i dag..

 

Jaggu f***. Fra hjemmesidene til Holstad:

Holstad Våpen har valgt å legge ned avdelingen på Vinstra f.o.m. 10.feb 2014.

Ved eventuelle spørsmål angående dette kontakt Lars-Erik Holstad på tlf. 95 02 19 00.

Forbaska drit. :evil:

Det var jo nærbutikken min...

Link to comment
Share on other sites

Vinstra Våpen har stengt dørene.

 

Dette var virkelig trist...

 

Kjøpte for ca 20 år sidan ei rifle (Winchester 30-30) på sjølvaste julaftan hos Vinstra Våpen.

Feira julaftan på ei hytte på Fefor og følte behov for å kjøpe ei julegave til meg sjølv! Det var første gang han selde ei rifle på julaftan, sa han som dreiv Vinstra Våpen på den tida. Ein svært hyggeleg kar, som eg drakk kaffi hos ein gong i året i mange år seinare. (Per ?).

 

Vert ikkje det same med Vinstra heretter... Køyrer vel berre fort forbi tenkjer eg.

Link to comment
Share on other sites

Per P. Galaasen i Trysil har litt utvalg i diverse våpen, ammunisjon og annet jakt og fiskeutstyr, så blant annet at det sto 2 stk fabrikknye sako 75 i utstillinga, litt dårlige på profilering, og dårlig omløp på våpen, så kan hende det går ann å få en bra pris :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...