Jump to content

Innkjøp av Feinwerkbau AW93, trenger litt hjelp


Mr. Bumblebee

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal straks gå til innkjøp av min første pistol, og i den forbindelse så vil jeg starte med en .22 og da vil jeg veldig gjerne ha en Feinwerkbau AW93. Kunne noen hjulpet meg med å sette opp ett ca regnestykke på hva den kommer på ifra huntershouse? Prisen ligger på 14280,- DKK med K.Nill grep.

 

Jeg lurer også på hvordan deletilgangen er her hjemme? Har ikke funnet noe ved å Google, er det lett å få tak i deler hvis jeg skulle trenge det? Og hva er det jeg kan regne med som slitedeler ved pistolen?

 

All hjelp mottas med stor takk!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg skal straks gå til innkjøp av min første pistol, og i den forbindelse så vil jeg starte med en .22 og da vil jeg veldig gjerne ha en Feinwerkbau AW93. Kunne noen hjulpet meg med å sette opp ett ca regnestykke på hva den kommer på ifra huntershouse? Prisen ligger på 14280,- DKK med K.Nill grep.

 

Jeg lurer også på hvordan deletilgangen er her hjemme? Har ikke funnet noe ved å Google, er det lett å få tak i deler hvis jeg skulle trenge det? Og hva er det jeg kan regne med som slitedeler ved pistolen?

 

All hjelp mottas med stor takk!

Vist man ikke skal finregne helt ned på 10-øren, så kan man i enkelthet si som følgende:

Dansk pris med Moms blir Norsk pris med moms, men korrigering for kronekurs som eneste forskjell

+ 300-400 kr. i tollgebyr.

 

Det du skal betale til Danskene er pris uten moms, og så får du momsen og tollgebyret å betale når

den kommer til Norge. Dette gjelder da for et nytt jern.

Link to comment
Share on other sites

DKK 500,- i frakt fra HH, og NOK 270,- i fortollingsgebyr til posten. Dette kan reduseres til NOK 135,- hvis du fortoller selv. Kursen er brått det som utgjør den største utgiften i forhold til prisen du leser på HH sine sider.

 

Holstad har hatt de delene jeg har trengt når jeg har vært der, veldig fornøyd med det. Deletilgang fra ABS vet jeg ikke noe om.

Link to comment
Share on other sites

DKK 14280,- minus moms er DKK 11424,-. Frakt er DKK 500,-, da er vi oppe i DKK 11924,-. Med dagens omregningskurs ifølge xe.com(ikke kjøpekurs) er det NOK 13409,-. Sleng på 25% moms og fortollingsgebyr på NOK 270,- så ender du opp på totalt NOK 17031,-.

 

Er nok ikke stort å spare med dagens kurs, men du får med bedre grep da. Om det er verdt det eller ikke må du nesten vurdere selv.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye må du spare ved å kjøpe hos HH for at du skal velge bort å kjøpe hos norske forhandlere som du senere ønsker å bruke som reservedelsleverandører?

Skal vi ha kompetente, norske forhandlere, må også noen være villige til å kjøpe hos dem selv om det evt koster noen kroner mer første gang.

Link to comment
Share on other sites

Står også og skal handle ny .22 fin før sesongen, og heller mot AW93, er det steder å prøve rink/nill i Large?

 

Har prøvd standard og var forsåvidt happy med det, men sikkert fordi jeg ikke har prøvd andre.. uansett bedre enn det jeg har prøvd av ssp/gsp grep for min hånd

 

Fordel for meg er at holstad ikke er aaaltfor langt unna, <2 timer i bil går, liker støtte norske forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk folkens, fikk svar på mye her nå. Når det gjelder det spare på å kjøpe ifra Danmark, så er det ikke det som er poenget. Grunnen til at jeg ønsker det er nettopp grunnet det som blir nevnt lenger opp at da får man pistolen med ett bra grep, og ikke opptenningsved til 2000,-

 

Men jeg handler gjerne ifra Norge hvis de kan levere med rink grep, kanskje jeg skal sende en Mail til ABS og Holstad og høre om de kan levere dette :)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk folkens, fikk svar på mye her nå. Når det gjelder det spare på å kjøpe ifra Danmark, så er det ikke det som er poenget. Grunnen til at jeg ønsker det er nettopp grunnet det som blir nevnt lenger opp at da får man pistolen med ett bra grep, og ikke opptenningsved til 2000,-

 

Men jeg handler gjerne ifra Norge hvis de kan levere med rink grep, kanskje jeg skal sende en Mail til ABS og Holstad og høre om de kan levere dette :)

sjekk med nill samtidig, er også intressert i dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hvis noen skulle lure så endte jeg opp med bestilling hos Hunters House. Da ble det en AW93 med rink grep og ekstra korn. Uhyre bra service hos dem, kommer garantert til å handle der igjen. :D

 

Kan også varmt anbefale andre som lurer på å handle derifra, det er ikke noe mer "pes" enn å handle ifra Norge :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvilke rutiner har folket her med AW93 med pussing? Tenker først og fremst siden løpet ikke kan løsnes, så må man jo bruke en bronse børste ifra den ene enden på løpet som alle sier man ikke skal bruke.

 

Bruker dere bore snake ellers er det bare oppspinn med at man ikke skal bruke bronse børste i forkant av løpet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke helt problemet. Min AW93 har ihvertfall et hull helt bakerst under baksiktet, slik at man kan pusse med stang fra kammerenden hvis man vil. Nå bruker jeg hovedsaklig Otis pussesaker, og da er det ihvertfall ikke noe problem. Ikke bruker jeg kobberbørste noe særlig på .22LR heller.

 

Jeg gjør som med alle mine .22'er, er nøye på å få unna drit rundt og i kammer og på fronten av sleiden, særlig under utdrager. Bruker q-tips og Ed's Red til dette, eventuelt en liten messingskrape for å få løs ting som sitter. Oljer glideflater sparsommelig. Drar igjennom løpet en sjelden gang i blant med lapper, sjelden eller aldri børste. Ved storrengjøring er det parafinbad og tannbørste som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

.......og ikke opptenningsved til 2000,- Men jeg handler gjerne ifra Norge hvis de kan levere med rink grep, kanskje jeg skal sende en Mail til ABS og Holstad og høre om de kan levere dette :)

Tror du allerede har lest litt for mye her inne. Det er ingen våpenfabrikanter som lager så dårlige skjefter at det bare funker som opptenningsved. Seriøst.....tenk deg om.

 

Hva noen mener at det er og skaper dustete navn på det ut fra sine egne prefferanser er en helt annen sak. Du kan faktisk ikke vite hva som passer deg før du har prøvd. Men ja....Rink og Nill er kjente for gode grep og det blir som regel ikke feil å velge noe slikt, så verdi for pengene blir som regel ikke noe dårligere vist du kan få det til samme sluttpris. Men at det skapes en illusjon her inne at original grepet er så dårligt at du ikke må finne på å kjøpe det er jo bare tull. Faktisk så kan det hende det passer deg bedre en noe annet og du vet det ikke før du har prøvd.

 

Setter du bind for øya og kjører pussebørsten inn fra fronten på den mest grapsete måte du kan få til, så er det ikke lurt. "Det er ikke anbefalt". Om du derimot er forsiktig, så er det ikke veldigt vanskeligt å gjøre det uten ät det blir noe dramatikk av den grunn. Kjenner ikke feinwerkbau i detaljer, så jeg vet ikke om du kommer inn fra bakenden uten mye demontering.

 

Igjen.....tror du noen våpenfabrikanter lager noe du ikke kan bruke, eller er så vanskeligt at du vil få problemer ?.........hvor lenge tror du dem ville eksistert i markedet om det var slik ?

Link to comment
Share on other sites

Nå er det sånn at jeg liker å lese meg opp på andre sine erfaringer med en ting før jeg kjøper produktet. Og jeg kan til dags dato ikke si at jeg har funnet noen som sier original grepet er godt å bruke. Når flere også velger å selge pistolen uten originalgrep og heller levere med aftermarket, så får jeg nå inntrykk av at det sier sitt.

 

Men for all del, jeg har ikke prøvd originalgrepet så det kan hende det er godt å passer meg. Men skulle det ikke gjøre det, så syntes jeg det er bortkastet å kjøpe den med dette for å så koste på noen tusen i nytt grep. Da kjøper jeg heller noe som jeg vet jeg liker

 

Forøvrig, takk for svar folkens!

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å bruke! ;)

 

Jeg har prøvd 4 forskjellige med org, men ingen med rink, så vet jo ikke hvor mye, om mye bedre rink er desverre

 

Vanlig AW93 grep er helt ubelastende for hånden min, men f.eks SSP klemmer en nerve jeg ikke visste jeg hadde i hånden uansett hvor mye jeg tilpasser, men skyter fortsatt bra med den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...