Jump to content

Hva må til for å delta på jaktfeltstevner?


Linduvarri

Recommended Posts

Hei, har tenkt å delta på jaktfeltstevner i regi av NJFF i Bergen/ omegn i vinter/ vår. Eg er medlem i NJFF. Må eg ha noko form for skytekort i forkant?

 

Og så veg børsa ca 4,8 kg med stor kikkert på. Kan eg stilla med denne, og er det noko krav til maks forstørring på kikkerten? Reknar med eg stiller i "jegerklasse".

 

Mvh Lindu

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke deltat før er det bare å stille opp og si at du ikke har skutt før så settes du opp i Jeger C klassen. Husk medlemskortet ditt så de får medlemsnummeret ditt. Så er det bare til å skyte :) Børsa kan du fint stille med. Det er vel maks forstørrelse på x12, men det betyr ikke at kikkerten ikke har lov å ha mer forstørrelse tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lag deg klasseføringskort som beskrevet over. Veier riggen over 4,5 kg , så skyter du i Sporting B. Hvis kikkerten har mulighet for forstørrelse over 12x så er det lov i B klassen. Hvis du skyter i jegerklassene, så er det normal praksis der jeg skyter at postmannskapene sjekker under skyting om du har stilt kikkerten på over 12x. Ikke det at du treffer noe bedre ved å stille kikkerten på over 12x hvis ikke du har trent MASSE, men...:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...