Jump to content

Sako, stokk og tresorter


Ravis

Recommended Posts

Nå har jeg søkt på kammeret, på wikipedia og google, men finner ikke noen oversikt over tresortene som Sako brukte/bruker for sine stokker.

 

Jeg har en L579 fra 76-77 og AII fra 84. Noen som vet hvilken tresort dette er? Tenker å pusse opp stokken etter å ha lest Raudnakke sin tråd om oppussing.

Link to comment
Share on other sites

Takk skal du ha, Raudnakke. Da skal jeg lese tråden din 100% ferdig først, så skal jeg begynne prosjektet mitt. Jeg må av og til ha ting med teskje, så jeg håper på tips videre ;)

 

Jeg kommer til å poste bilder før/under/etter, muligens i en stor samlepost. Får se. Det kan være greit for en leser å få alt i en lot istedetfor at prosjektet mitt spres ut mellom ørti poster.

 

Hatten av for fantastisk bistand!

Link to comment
Share on other sites

Eller lignende er en meget presis formulering, som henspeiler på de tresorter der likhetsgraden til nevnte art er middels eller over, avhengig av densitet, kulørasjon og/eller visuelt inntrykk forøvrig. Tidligere påstand bør derfor ses på som meget presis og videre fullt ut faglig forankret.

 

 

;-)

Link to comment
Share on other sites

Lønn kan det være. Kanerne har jo også noe de kaller for "Curly Maple", den ligner på det bildet der. Har sett andre riflestokker av det også, der de har skrevet at det er curly maple, aldri sett noen oppgi at en stokk var av bøk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...