Jump to content

Valg av lyddemper til .223


Robba89

Recommended Posts

Ja, var prisen som fekk meg til å bestille. Hadde i utgongspunktet ikkje tenkt å ha demper på rifla men til den prisen syns eg det blei dumt å la vær.

 

Ang våpenet er mi meining at det er mykje våpen for pengene. Den treffer der eg sikter.

Litt tungt avtrekk kanskje, men eg syns det er ein vanesak og det plager ikkje meg i stor grad. Ellers er stokken litt mjuk. Merker det når eg bruker tofot at stokken hadde lett for å berøre pipa under skyting, så eg tok kniven og skar til mer klaring mellom stokk/pipe, pussa der eg skar slik at det blei finere å sjå til og problemet forsvant.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor mange kilo avtrekket er på originalt, men i dette klippet veier han avtrekket før og etter at han har gjort justeringer.

 

En mye enklere måte, men ikke like effektivt.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har erfaringer med dette selv, så kan ikke si med sikkerhet om det fungerer eller ikke ;)

Link to comment
Share on other sites

Har også ein Savage Axis, avtrekket der målte eg til 2,7kg. Bestilte nytt med ein gang Timmney fra Midway Norge. Ser att Midway Norge har inne til 1431,- Sikkert andre og som har/skaffer. søk etter Timmney trigger savage edge, axis steel black. Og dette er fult justerbart. Ellers så er det jo ein mulighet å bytte ut orginalfjæra med ei som er mykere.

Link to comment
Share on other sites

Det var rart, for jeg kjøpte akkurat en TMD 35 max 6 M15x1 på jakt&friluft ;)

Kom i posten i går :)

 

Har lagt TMD35 max6 med 1/2"-20 gjenger i handlekurven flere ganger, har også prøvd flere av de andre som står og alle endrer seg til max 9,5 med 14x1,5 gjenger. Har du sjekket åpning og gjenger at du har fått riktig?

 

Kjøpte en TMD45 som var merket med 1/2" men var egentlig 14mm.

Link to comment
Share on other sites

I handlekurven står det dette hver gang: SCHULTZ & LARSEN HARDCORE TMD 35 9,5MM M14X1,5

 

Det var det jeg så også, derfor ble det en 45. Må ringe i morgen tidlig, å høre med de tror jeg.

Vil TMD 45 dempe bedre, eller er den bare unødvendig stor for mitt kaliber .223).

Link to comment
Share on other sites

S&L selges skitbillig hos Jakt&friluft om dagen: http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=31359 :)

 

Har akkurat bestilt meg en S&L TMD 45 i 9,5mm, som skal settes på en 358 Win. pipe fra Snapphane.

 

De eneste gjengene som var tilgjengelig var 1/2 UNF 28, men det har vel ikke så veldig mye å si? Bortsett fra at gjengene blir veldig fine og kan raskere bli utsatt for slitasje eller hva?

 

490 kr for en demper er i alle fall ikke en upris :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det var rart, for jeg kjøpte akkurat en TMD 35 max 6 M15x1 på jakt&friluft ;)

Kom i posten i går :)

 

Har lagt TMD35 max6 med 1/2"-20 gjenger i handlekurven flere ganger, har også prøvd flere av de andre som står og alle endrer seg til max 9,5 med 14x1,5 gjenger. Har du sjekket åpning og gjenger at du har fått riktig?

 

Ja, har sjekket. På bestillingen sto både max9,5 og max 6, de ringte derfor til meg for og dobbelsjekke.

Dagen etter kom riktig dimper i posten ;)

Link to comment
Share on other sites

noen som veit maks løpsdiameter på TMD 35?

Pipa mi er akkurat for feit til Sonic 35.

 

Då har eg komt heim og fått målt. Veit ikkje om det er for seint for deg med svar no eller ikkje. Men uansett.

Eg målte delen som tres inn på løpet til 20mm i diameter inn til gjengene starta på min TMD35.

Link to comment
Share on other sites

Fikk prøvd min nyinnkjøpte Sonic 35 på blasern idag og må si at jeg ikke kan tenke meg en bedre demper til 223. Bygger bakover, tynn og billig.

Ekstremt fornøyd med valget og vurderer å bytte ut Hausken på 308 løpet for jaktskytingen ihvertfall..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...