Jump to content

Mark under kjøkkenbenken.


Haavard

Recommended Posts

Forrige søndag hade jeg bogstek til middag. Den kom fra en Knutshøsimle og hade ligget i fryseren i fire år. Det ble litt avskjær som jeg la i kompostposen under kjøkkenbenken.

Fredag skulle jeg kaste den, og i det jeg løftet posen ramlet det ut hvite mark. (Heldigvis var dameselskapet på toalettet akkurat da... :D )

Posen forsvant ut - og lukten med den.

 

Det har ikke vært varmt og jeg har heller ikke sett fluer på lenge. Kan det ha ligget egg på kjøttet som har klart seg i mer enn fire år i fryseboksen?

Link to comment
Share on other sites

Forrige søndag hade jeg bogstek til middag. Den kom fra en Knutshøsimle og hade ligget i fryseren i fire år. Det ble litt avskjær som jeg la i kompostposen under kjøkkenbenken.

Fredag skulle jeg kaste den, og i det jeg løftet posen ramlet det ut hvite mark. (Heldigvis var dameselskapet på toalettet akkurat da... :D )

Posen forsvant ut - og lukten med den.

 

Det har ikke vært varmt og jeg har heller ikke sett fluer på lenge. Kan det ha ligget egg på kjøttet som har klart seg i mer enn fire år i fryseboksen?

 

 

Da har du kanskje lært noe:

 

Neste gang kaster du ut restene av liket på mandagen (eller søndagskvelden når du vasker ned kjøkkenet etter et sikkert fortrefelig måltid mat). Å vente 5 dager med å kaste ut kompost bringer tankene tilbake til studenttilværelse på større felleskjøkken.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det blir til tider ganske bra temp i skapet under kjøkken vasken siden det ofte blir bruk en del varmt vann i nettopp vasken. Dette avgir nok varme til at det blir perfekt temp til et lite hvitmarks oppdrett der inne. Ofte står oppvask maskinen inntil dette skapet også,som også lager en del varme inni skapet. Kjøtt i et slikt skap vil vel etter 5 dager greit kunne bli mark.

Link to comment
Share on other sites

He, He ! Flaks at dama var ute, ja !

Jeg ser det for meg her i huset med mark i dunken!!! Jeg må jo nesten hente hagla bare det er en edderkopp i kjelleren.

 

Tror ikke egg eller larver hadde overlevd, det er jeg egentlig 100 prosent overbevist om. Må ha vært ei flue der, de er der nå også, men flyr ikke så mye rundt. Godt og varmt i dunken, og mattilgang. Det er nok svaret.

 

Og marken kommer fort dersom ei flue kommer til, det har jeg erfart på bukkejakt et år.

En annen gang hadde jeg trent blodspor med bikkja, og glemte rådyrskanken på en hylle i kjelleren. Største fluene jeg har sett !!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...