Jump to content

Gruppekjøp Ultimak rail til Mini


Midt-I

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg vet at det er mange som her inne med Mini-14 (og kanskje Mini-30) som kunne tenkt seg en Ultimak rail, men ettersom delen koster mer enn $100 er den vanskelig å få tak i da eksportlisens fra USA trengs. En slik eksportlisens er imidlertid mulig å få tak i, og dersom vil blir mange nok kan vi kanskje fått en norsk våpenforhandler til å ta de inn.

 

Det fins 3 forskjellige modeller:

- M4-S for de nye Mini-14 og Mini-30 (fra 2008)

- M4-B for de gamle Mini-14

- M5-B for de gamle Mini-30

Mer info på produsentens hjemmesider.

 

Siden min Mini-14 er ny tenkte jeg primært på M4-S, men dere som har eldre Mini-er kan også melde interesse! Dersom vi er heldige kan vi kanskje få de på samme eksportlisens..

 

Jeg snakket med Våpen-Søilen, ettersom de er importør av Ruger og kanskje vil ha ekstra interesse av å ta inn disse. Estimert pris fra dem var 2000-2500, men det kan kanskje bli billigere dersom vi blir flere. Dersom du er interessert, svar i denne tråden med hvilken modell du isåfall kunne tenke deg!

 

Se på det her, det er jo vakkert?!? :D

 

mini-14gb_clone_a.jpg

354917426.jpg

M4-SKirkMaise.jpg

img_1765.jpg?w=640&h=480

Link to comment
Share on other sites

F**N! Jeg solgte minien min for under en time siden...

Jeg ville også ha en slik, men fikk aldri svar fra noen butikker om forsendelse til Norge.

Men jeg kan nesten tenke meg å bli med lell, for det blir nok en nyere Mini en gang senere.

Og da er det jo kjekt å ha stashet liggende klart. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tvilsomt at det går, men prøvde akkurat å bestille fra Brownells og håper at det går. :D

 

Prøvde å bestille en JP Bennie Cooley kompensator til $90 derfra for kort tid siden, ordren ble kansellert etter 2 dager med begrunnelse noe sånt som at det var en "militær del". Aner ikke om det var en "available outside USA" del.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg prøvde å bestille kompensator fikk jeg først ordrebekreftelse, før jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne kjøpe og at ordren var kansellert. Denne gangen har jeg derimot fått trackingnummer. :D :D $38 for USPS PP-AIR shipping, og varen er på vei!

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg kjøpte en Ultimak M4S rail fra Brownells i sommer, og den gikk igjennnom uten noe problem. Men i esken lå det en liten notis fra U.S State Department(Eller DHS, Minin ligger igjen i feil landsdel med papirer akkurat nå) som var fylt ut med mitt fulle navn og adressen hvor det stod at jeg nå var ansvarlig for "Våpendelen", minnet meg utrykkelig på at brudd på ITAR bestemmelser var "Federal offense" og at jeg skulle herved avstå fra ethvert videresalg om jeg ikke ønsket å få bråk med "The Federales". En artig liten blekke jeg overveier å ramme inn, men altså ikke noe jeg søkte på. Mulig at Brownells dret seg ut å shippet den, men opplever nå at ting fra "Avalible outside the USA" kategorien deres nå ikke er like missvisende.

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje sjekka siden til Brownells,men står det noe om at de ikke sender til PO boxes? Samt at adressaten må bo i USA?

Tenker på om det går å bruke JetCarrier til dette?

 

Funka greit å bruke JC til Accu-strut'en fra statene,men ser at noen websider presiserer at de ikke sender til slike adresser som bl.a JC bruker.

Link to comment
Share on other sites

Om de ikke tar i mot utenlandske kredittkort, så kan kanskje eBay være løsningen:

 

http://www.ebay.com/itm/Ruger-Accu-Stru ... 0913516162

 

Bare sett opp Paypal med JetCarrier-adressa og betal. Butikken får penger direkte av Paypal og får ikke vite hvor kortet kommer i fra.

 

Trooooor jeg da, har aldri prøvd det selv, men skulle selv hatt en Accu-Strut etterhvert, og da virker det her som en av få løsninger som kan fungere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...