Jump to content

High Standard Sharpshooter som spesialpistol.


egon olsen

Recommended Posts

Litt om hvorfor først.

 

Pris- Relativt billig om du er litt nevenyttig og disponerer litt enkelt verktøy.

 

Multipurpose- Søk på en pipe til, så vil den også være en svært billig inngangsbillett i en klasse til.

 

Og til slutt, meg bekjent er det ikke gjort før, grunn god nok alene. Det værste som kan skje, er at jeg blir misfornøyd og leverer produktet til destruksjon. Uten at det har kostet en arm og et ben.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert banalt, men hvordan har du tenkt å korte inn magasinene? Er det bare å kappe det av, korte magasinfjæra og sveise på bunnen igjen? Hva med hullet for demontering av magasinfjær etc? Spør som jeg har vett til...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Det var, selvfølgelig, en spøk.

 

Denne type modifikasjon hadde jeg ikke på begynnt om jeg hadde måtte gå veien du beskriver.

 

Magasinet jeg skal bruke, er rimelig likt det du har postet bilde av, det er for alle praktiske formål identiskt med high standardens orginal magasin, dog, uten hesteskobunnen/baseplate/lås.

 

Poster bilde i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat samme prosjekt jeg selv kuttet ut, dog med en supermatic.

Har org pipe med front sikte fra supermaticen liggende om du vil ha ei rimelig + sluttstykket.

 

For meg stoppet det på magasin låsingen, kom ikke opp med noe fornuftig.

Så dette er Kjempe interessant for meg, akkurat slikt jeg liker.

 

Etter mitt syn har highstandard våpna potensiale til å bli Exesse killers.

Link to comment
Share on other sites

Vekt var også en bekymring, jeg plana å frese av toppen av løpet (halvparten av ytter hylsa). Og lage en hel skinne ala victor så lang som mulig for å fjerne sikte forandringer ved demontering. Weigand forsikte med løse korn som kunne slipes nesten helt frem for lengst mulig siktelinje. Bak sikte kom jeg aldri så langt som til å avgjøre hva det skulle bli. Men vekt var allerede da ett problem.

 

Siden prosjektet etter evaluering av tegning og tilgang på utstyr og evner strandet. Ble våpenet hugget og prosjektet endret til reservevåpen/Fjøregunner m/demper vekslesett til min victor til bruk for avlivning i feller.

 

Nå er victoren solgt og prosjektet skrinlagt da jeg har kvittet meg med reservevåpna, da aktivitet i NSF skal noe ned for å gi rom for Ipsc skyting. Derfor er løp og sluttstykket til salgs.

 

Å se at andre er i stand til å gjennomføre ett prosjekt jeg selv mener er gjennomførbart med ett godt resultat, er svært givende. Og spennende, bilder er flotte greier og jeg sitter og nikker eller klør meg i skjegget alt etter som.

Kort sagt, stå på. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Neida, han slipper faktisk de med 5g margin. (Og jeg er imponert over at det ble så stor margin).

High Standarden er en ganske "ren" pistol, der er ikke plass til mye møkk. Og den er så enkel å pusse at man tar den i stykker for en grovpuss på no time, spesielt når den har sikteskinne. (For da blir det aldri endring i innskyting ved demontering).

 

Jeg må berømme bygget, ser da ikke galt ut dette. Men jeg undres på balanse og rekylopptak når så mye vekt er borte?

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette med balanse og rekylopptak kan jeg finne ut av om jeg tillater meg å bruke en tapebit som magasinklinke...

 

Dog, pipa var en kjip jobb, her måtte jeg dreie ned den orginale pipa og beholdekammeret inntakt, samt plassere utdragersporet på rett sted.. men den mater og kasterut som en drøm, så nåe må jeg ha gjort rett!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...